اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ماندگاری سرما در غرب و افزایش‌ دما در اغلب نقاط کشور/‌‌ هوا‌ی کلان‌شهرها آلوده می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری جوی تا روز سه‌شنبه 5 بهمن در اغلب شهرها، گفت: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری سرما در غرب و افزایش‌ دما در اغلب نقاط کشور/‌‌ هوا‌ی کلان‌شهرها آلوده می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شنبه 2 بهمن در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام داریم که این شرایط جوی تا سه‌شنبه 5 بهمن تداوم دارد، در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها

وی ادامه داد: ‌‌در صورت‌ کنترل نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر، به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بارش پراکنده در ارتفاعات آذربایجان غربی داریم، گفت: بعدازظهر چهارشنبه 6 بهمن با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اصفهان و غرب کردستان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق شمال‌غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی همچنین وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: از امروز تا چهارشنبه در غرب و شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی دما 4 تا 8 درجه خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران چهار روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 7 درجه و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 19 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و سنندج با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول