اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشور نیازمند برنامه جامع صنعت است/ لزوم بازگرداندن وحدت به جامعه تولید و صنعت آذربایجان‌شرقی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: وقتی کل بودجه سال آینده تنها معادل منابع یک شرکت بین‌المللی خارجی است، این یعنی ما از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی به درستی استفاده نکرده‌ایم و کشور ما نیازمند تدوین و اجرای برنامه جامع صنعت است‌.

کشور نیازمند برنامه جامع صنعت است/ لزوم بازگرداندن وحدت به جامعه تولید و صنعت آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز امروز در مراسم تکریم و تودیع رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در راستای خدمات افرادی چون جعفر راستی، سابق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اکنون شاهد فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد در گوشه و کنار آذربایجان‌شرقی هستیم و این استان به همت همه صنعتگران و تولیدکنندگان خود همواره جایگاه ویژه‌ای در صنعت کشور داشته است.

وی افزود: کشور ما نیاز به برنامه جامع صنعت دارد، چراکه با بررسی بودجه سال آینده متوجه می‌شویم که کل بودجه کشور به اندازه بودجه یک شرکت بین‌المللی است و این یعنی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور به درستی استفاده و آنها را مدیریت نکرده‌ایم، چراکه در دنیای امروز عامل اصلی قدرت کشوری مانند چین، قدرت اقتصادی آن است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به این ضرورت، باید جایگاه آذربایجان‌شرقی در نقشه اقتصادی کشور مشخص و با اتصال واگن‌های تولید به یکدیگر، قطار صنعت را به حرکت درآورده و حداقل در ۱۲ زنجیره تولیدی شرکت‌های توانمندی را ایجاد کنیم که نقش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه بسیار ویژه و حساس است و می‌تواند در همگرایی و رهبری واحدهای تولیدی و دستیابی به رشد هشت درصدی پیش‌بینی شده برای سال آینده تعیین‌کننده باشد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تیم کاری منسجم در مجموعه صمت استان برای مدیریت و هدایت درست صنعت و تولید آذربایجان‌شرقی، گفت: ارتقا و بهبود روابط و تعاملات با بخش خصوصی برای حل موضوعات درون استانی و حل مشکلات و موانع موجود در حوزه روابط خارج از استان و اقتصاد فراملی دیگر اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود، رئیس سازمان جدید صمت آذربایجان‌شرقی توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشد.

ژائله با اشاره به حضور دولت و مجلسی یکدست در صحنه سیاسی کشور متذکر شد: در چنین شرایط مساعدی باید زمینه برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی فراهم شود و در این میان با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در استان، کارکرد مناسب آنها نیازمند رفع کمبودها و مشکلات عدیده و ریشه‌ای این شهرک‌هاست که با استفاده از منابع ملی مانند صندوق توسعه قابل حل است در حالی که آذربایجان‌شرقی در ردیف‌های آخر اعتبارات این صندوق قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و پرهیز از ایجاد محدودیت برای بخش خصوصی در کنار حرکت‌های دقیق مدیریتی، وحدت به جامعه صنعت و تولید استان بازگردانده شود و از این ظرفیت‌ها برای توسعه همه‌جانبه آذربایجان‌شرقی بهره ببریم و در همین خصوص اتاق بازرگانی آمادگی کامل خود را برای همکاری با مجموعه مدیریتی جدید صمت استان اعلام می‌کند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول