اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام جهاد اسلامی: هواپیماهای عربی به جای صهیونیست‌ها مردم یمن را هدف می‌گیرند

یک مقام ارشد جهاد اسلامی در تجمع حمایت از ملت یمن در غزه گفت، هواپیماهای عربی به جای اشغالگران صهیونیست غیرنظامیان بی دفاع یمن را هدف می‌گیرند.

مقام جهاد اسلامی: هواپیماهای عربی به جای صهیونیست‌ها مردم یمن را هدف می‌گیرند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فلسطینیان ساکن نوار غزه شامگاه امروز شنبه به دعوت جنبش جهاد اسلامی فلسطین با برپایی یک تجمع در قلب نوار غزه حمایت خود را از ملت یمن اعلام کردند.

 تجمع غزه برای اعلام همبستگی با ملت یمن و درخواست برای توقف حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه این کشور برگزار شد.

«خالد البطش» از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با المیادین خواستار اقدام فوری برای توقف جنگ بیهوده در یمن شد.

او تاکید کرد:ما راهی نداریم جز اینکه صدای خود را در حمایت از بیگناهان و امتناع از کشتن آنها در یمن بلند کنیم.

البطش همچنین از امت اسلامی خواست در حمایت از ملت یمن و محکومیت کشتار آنها به دست ائتلاف متجاوز سعودی به خیابان‌ها بیایند و تظاهرات گسترده برگزار کنند.

این مقام جهاد اسلامی خطاب به ملت یمن نیز گفت: ما در برابر کشتارهایی که خودمان هم همیشه متحمل آن بوده‌ایم، در کنار شما ایستاده‌ایم. هواپیماهای عربی به جای هدف قرار دادن اشغالگران صهیونیست، غیرنظامیان بی دفاع یمن را هدف قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارتش‌های عربی، فلسطین را تحقیر کردند و دغدغه خود را حفاظت از تاج و تختشان در برابر خشم ملت‌هایشان قرار دادند، گفت: بهتر بود سران عرب که ائتلاف علیه یمن تشکیل دادند در قضیه یمن بی طرف بودند.

البطش بر حمایت جهاد اسلامی فلسطین از یمنی‌ها تاکید کرد و گفت:ما با مردم یمن هستیم و صدای حمایت خود از ملت فلسطین را از غزه به صنعاء بلند می‌کنیم.

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، منابع رسانه‌ای، (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. 

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

در واکنش به این حملات تنبیهی، رسانه‌های یمنی شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب) خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

وزیر بهداشت یمن، امروز، اعلام کرد در حمله روز جمعه ائتلاف سعودی به زندان صعده، تاکنون ۸۲ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول