اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

برگزاری نشست هم‌افزایی دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور

نشست شورای معاونین دیوان عدالت اداری با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونین، دادستان و روسای هیات های مستشاری این دیوان برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌افزایی دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، نشست شورای معاونین دیوان عدالت اداری با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونین، دادستان و روسای هیات های مستشاری این دیوان برگزار شد.

این نشست در راستای همکاری، هماهنگی، هم افزایی و تعامل بیشتر بین دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور در موضوعات مرتبط برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری ضمن خیر مقدم به رئیس دیوان محاسبات کشور و همراهان، برگزاری این نشست ها رو مثبت ارزیابی کرد و بر هماهنگی و تعامل بیشتر این دو نهاد تاکید کرد.

در ادامه جلسه و با توجه به اینکه هر دو دستگاه عضو شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی هستند، به طرح اخبار و موضوعات حوزه‌های مربوطه پرداخته و بر هم افزایی بیشتر در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور نیز با تشکر از دعوت رئیس دیوان عدالت اداری برای حضور در این سازمان، تعامل بیش تر دو نهاد را ضروری دانست و پیشنهاد تنظیم تفاهم نامه فی مابین را به جهت هم افزایی بیشتر مطرح کرد و این پیشنهاد نیز مورد تایید رئیس دیوان عدالت اداری قرار گرفت و مقرر شد یک کارگروه مشترک بین دونهاد شکل بگیرد و مقدمات این تفاهم نامه را فراهم کنند.

گفتنی است براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی و به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحدها با آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام «دیوان عدالت اداری» زیر نظر رئیس قوه قضاییه تاسیس می‌گردد و همچنین براساس اصل ۵۵ قانون اساسی دیوان محاسبات به کلیه حساب های وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. 

دیوان محاسبات، حساب ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید. این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول