اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وقوع روزانه 1700 تصادف در پایتخت / 2367 دوربین نظارتی و ثبت تخلف رانندگی در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به ضرورت ملزم کردن سازندگان مجتمع‌های تجاری پرمخاطب نسبت به اخذ پیوست ترافیکی گفت: روزانه بیش از 1700 تصادف در تهران به وقوع می‌پیوندد.

وقوع روزانه 1700 تصادف در پایتخت / 2367 دوربین نظارتی و ثبت تخلف رانندگی در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در صحن امروز شورای شهر حضور یافت و گزارشی در خصوص موضوعات مرتبط با شهر تهران و ترافیک آن ارائه داد.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد ترافیک تهران گفت:‌21 درصد تصادفات کل کشور در تهران به وقوع می‌پیوندد و به طور میانگین بیش از 1700 تصادف روزانه در پایتخت داریم همچنین تهران رتبه 19 آلوده‌ترین شهر کل دنیا را دارد و 530 وجود محل‌های پرتصادف و ناایمن در آن احصا شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره دیگر مشخصات ترافیکی تهران بیان داشت: به طور میانگین 600 نفر تصادف فوتی در سال در تهران به وقوع می‌پیوندد و 4 میلیون و 218 هزار و 388 موتورسیکلت شامل 31 درصد موتورسیکلت‌های کشور و 4 میلیون و 230 هزار و 716 خودرو شامل 18 درصد کل خودروهای کشور در پایتخت وجود دارد.

حمیدی گفت: در سال 1400 نسبت به سال 98 کاهش 10 درصدی حجم ترافیک در تهران را داشته‌ایم و روند رو به رشد مهاجرت به شهر تهران و شهرک‌های اقماری و افزایش سرانه مالکیت و استفاده از وسایل نقلیه موتوری بر ترافیک تهران دامن زده است.

وی ادامه داد: اقدامات مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران البته باعث تداوم کاهش تصادفات در 4 سال متوالی گذشته شده است و باید با حل معضلات ترافیکی در بهبود وضعیت شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره مشکلات ترافیکی تهران گفت:‌افزایش خودرومحوری و میل به استفاده از خودروی شخصی، افزایش زمان سفر، اشغال سطح معابر به دلیل افزایش تخلفات ساکن و اخلال در بهداشت و سلامت عمومی از مشکلات موجود است که راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مسأله تغییر در نگرش مدیران از خودرومحوری به انسان‌محوری، بازنگری در محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و توسعه پیاده‌راه‌ها و مناسب‌سازی پیاده‌روها همچنین توسعه حمل و نقل عمومی پاک است.

حمیدی به ایجاد و احداث مراکز اداری تجاری پرمخاطب مختلف بدون اخذ پیوست ترافیکی اشاره کرد و گفت: ملزم کردن سازندگان مجتمع‌های تجاری پرمخاطب به اخذ پیوست ترافیکی و عدم صدور مجوز ساخت مجتمع‌های تجاری در معابر پر تردد و کم عرض از سوی شهرداری ضرورت دارد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب بدون در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی و عدم نظارت سیستمی بر عملکرد موتورسیکلت‌سواران از دیگر مشکلات شهر تهران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به عدم توسعه مناسب سامانه‌ها و سیستم‌های هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک تهران اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر فقط 2367 دوربین نظارتی و ثبت تخلفات رانندگی نصب شده که متناسب با نیاز فعلی نیست و از طرفی ضعف در عملکرد سامانه چراغ‌ها هم وجود دارد.

حمیدی به نواقص زیرساختی معابر ابرشهر تهران اشاره کرد و گفت: تحقق دولت الکترونیک و کاهش حضوری مردم به سازمان‌ها در کاهش ترافیک بسیار مؤثر است. همچنین بروزرسانی تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی متناسب با مأموریت‌های محوله بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول