اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشنایی با بایرلورکوزن؛ جدال سخت آزمون با آقای گل یورو و دومین گلزن برتر بوندسلیگا

ستاره تیم ملی کشورمان در باشگاه بایرلورکوزن کار سختی با حضور ستاره تیم ملی جمهوری چک دارد.

آشنایی با بایرلورکوزن؛ جدال سخت آزمون با آقای گل یورو و دومین گلزن برتر بوندسلیگا

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان بعد از درخشش در 3 سال گذشته در زنیت سن پترزبورگ مشتریان زیادی از لیگ های معتبر اروپا پیدا کرد.

اوج اخبار نقل و انتقالات آزمون در زمستان کنونی به دلیل نزدیک شدن پایان قراردادش با زنیت بود. تنها 6 ماه از قرارداد ستاره ایرانی با باشگاه روسی باقی مانده بود و بسیاری از تیم ها در شرایط کرونایی به دنبال مهاجمی شش دانگ مثل آزمون بدون پرداخت هزینه ای بودند.

لیون، بایرلورکوزن، یوونتوس، برنلی و نیوکاسل مشتری اصلی سردار آزمون در ژانویه بودند. اما در این میان باشگاه بایرلورکوزن آلمان موفق به شکار ستاره تیم ملی ایران شد و قراردادی 5 ساله با او امضا کرد تا آزمون از تابستان آینده در بوندسلیگا توپ بزند.

به بهانه این انتقال بزرگ برای فوتبال ایران در این گزارش به معرفی بیشتر باشگاه لورکوزن آلمان می پردازیم تا فوتبالدوستان ایرانی شناخت بیشتری از تیم جدید ستاره تیم ملی در بوندسلیگا پیدا کنند.

*لورکوزن باشگاه ریشه دار و نایب قهرمان اروپا

باشگاه بایرلورکوزن در سال 1904 میلادی توسط فردریش بایر تأسیس شد. این باشگاه آلمانی به علاوه فوتبال در رشته‌های ژیمناستیک، بسکتبال، دو و میدانی و… فعالیت دارد اما عمده شهرت این باشگاه در رشته فوتبال بوده‌است.

بهترین افتخار بایرلورکوزن در بوندسلیگا کسب 5 بار نایب قهرمانی است. این تیم نتوانسته تا الان به دلیل سیطره فوتبال آلمان توسط بایرن مونیخ و دورتموند قهرمانی کسب کند. اما در اروپا بهترین افتخار بایرلورکوزن به سال 2001-2002 برمی گردد که به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید اما مغلوب رئال مادرید و به عنوان نایب قهرمانی اروپا اکتفا کرد.

شهرت باشگاه بایرلورکوزن  از سال ۱۹۸۸ آغاز شد وقتی که به فینال جام یوفا رسید و توانست اسپانیول را شکست دهد. در سال‌های دهه ۹۰ آنها همواره در سایه دو رقیب اصلی خود یعنی بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند بودند. حرکت رو به رشد آنها ادامه داشت تا اینکه در فصل ۰۲–۲۰۰۱ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند. در فینال مغلوب رئال مادرید شدند، اما خود را به عنوان یک قدرت در فوتبال آلمان و اروپا مطرح نمودند. پس از آن، لورکوزن در یک مسیر نزولی قرارگرفت و با خروج میشاییل بالاک و زی روبرتو این روند تشدید شد.

*دوران طلایی لورکوزن با میشائیل بالاک در سال 2000

نوِرکوزن لقبی رسانه ای است که با توجه به نایب قهرمانی‌های این تیم در نظر گرفته شده‌ است. به خصوص در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ در دوران حضور میشائل بالاک در این تیم که آن‌ها ۲ نایب قهرمانی در بوندس‌لیگا (فصول ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و ۲۰۰۲–۲۰۰۱)، ۱ نایب قهرمانی در جام حذفی آلمان (فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۱) و ۱ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۲–۲۰۰۱) را بدست آوردند.

این باشگاه در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۱ با سرمربی‌گری کلاوس تاپ‌مولر در حالی‌که می‌توانست موفق به کسب «سه گانه قهرمانی» شود، در هر سه مسابقات (بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا) نایب قهرمان شد.

* حضور آزمون در لورکوزن در دوران طلایی دوم

لورکوزن در فصل جاری با هدایت گری سئون سوئیسی به روزهای اوج برگشته و می توان گفت این تیم در دوران طلایی دومش بعد از سال های 2000 تا 2003 قرار دارد. این تیم با گذشت 20 هفته بوندسلیگا با کسب 35 امتیاز بعد از بایرن مونیخ و دورتموند در رده سوم قرار دارد.

سردار آزمون ستاره ایرانی با انتخاب لورکوزن رده سومی رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم آلمانی دارد. مربی سوئیسی در بازی های فصل جاری با سیستم 4-1-4-1 یا 4-2-3-1 بازی کرده یعنی در تمام بازی ها با یک مهاجم بازی کرده و مهاجم این تیم بازیکنی سرشناس است.

*کار سخت آزمون برای رقابت با آقای گل یورو 2020 و رقیب طارمی

پاتریک شیک ستاره تیم ملی جمهوری چک خط حمله بایرلورکوزن را در این فصل تجهیز کرده و با گذشت 20 هفته بعد از رابرت لواندوفسکی ستاره بایرن مونیخ دومین گلزن برتر بوندسلیگا به شمار می آید.

آزمون برای قرار گرفتن در نوک خط حمله و پست اختصاصی اش کار بسیار سختی دارد و نیمکت نشین کردن پاتریک شیک چکی کاری بسیار سخت است. جالب این است که شیک در رقابت های یورو 2020 آقای گل این تورنمنت مهم اروپا شد و گل زیبایش به تیم ملی اسکاتلند کاندیدای جایزه پوشکاش(بهترین گل سال فیفا) شد و با گل مهدی طارمی ستاره ملی پوش کشورمان رقابت تنگاتنگی داشت ولی در نهایت گل اریک لاملا بازیکن تاتنهام این جایزه را کسب کرد.

* ویرتس؛ دومین گلساز بوندسلیگا و قلب تپنده لورکوزن

با نگاه به خط میانی لورکوزن نام های مطرحی را می بینید. فلوریان ویرتس هافبک جوان و کلیدی لورکوزن در این فصل نقشی به سزا در قرار گرفتن تیم در رده سوم بوندسلیگا ایفا کرده است. این بازیکن 18 ساله و آینده دار در تمام رده های ملی تیم ملی آلمان بازی کرده و برای تیم بزرگسالان ژرمن نیز 3 بازی انجام داده است.

ویرتس قلب تپنده لورکوزن به شمار می آید. این بازیکن 18 ساله بعد از توماس مولر ستاره بایرن مونیخ دومین گلساز بوندسلیگا در فصل 2021-2022 به شمار می آید.

 از دیگر بازیکنان سرشناس بایرلورکوزن به کریم بالعربی و موسی دیابی اشاره کرد. تیم آلمانی ستاره های سرشناس و آماده زیادی دارد و با نگاه به چیدمان بازیکنان ستاره تیم ملی کشورمان کار سختی را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد و باید برای قرار گرفتن در میان این ستاره ها تلاش زیادی کرد و چالش بزرگی را در بوندسلیگا پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول