اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عمل نکردن راه و شهرسازی به تعهدات خود در انتقال پادگان ۰۴ بیرجند

شهردار بیرجند در ارتباط با انتقال پادگان امام‌ رضا(ع) ۰۴ به خارج از شهر گفت: اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرده و ارتش نیز طلب زمین ندارد و تا زمین تحویل شهرداری نگردد نمی‌توان نسبت به تکمیل طرح میدان اجتماعات اقدام جدی را انجام داد.

عمل نکردن راه و شهرسازی به تعهدات خود در انتقال پادگان ۰۴ بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی بهترین» شهردار بیرجند ظهر امروز در نشست خبری جشن ۱۴۰۰ ستاد گرامیداشت دهه‌فجر انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه اظهار داشت: آذین‌بندی و فضاسازی بلوارها و خیابان‌های محل استقرار ادارات و سازمانها، ارائه گزارشات اقدامات انجام شده و در دست‌ افتتاح، حمل و نقل رایگان در روز ۲۲ بهمن، اهداء شاخه گل ساعت پرواز انقلاب روز ۱۲ بهمن در فرودگاه بین‌المللی شهیدکاوه‌ بیرجند از جمله برنامه‌های ستاد دهه‌فجر ۱۴۰۰ می‌باشد.

وی افزود: ۲۵ دیدار با مدیران استانی و شهرستانی در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه شهری، دیدارهای مردمی و پای درددل‌شهروندان در مساجد، ۹ برنامه تلوزیونی‌ و رادیویی و سامانه‌ سامد، مشارکت در انتشار کتاب گویش بیرجندی و مساعدت۱۵۰ میلیون تومان به نهاد کتابخانه‌ها و بازسازی کتابخانه‌های کاظمیه‌ و استاد سعیدی، ۱۱ مورد بازدید از پروژه‌های عمرانی تعطیل و نیمه‌ تعطیل بیرجند با رفع موانع و اولویت‌بندی فعال شدن آن از  اقدامات سه‌ماهه شهردار می‌باشد.

بهره‌برداری سایت پسماند بیرجند در دهه‌فجر 

شهردار بیرجند از بهره‌برداری سایت پسماند ۸۰ هکتاری این شهرستان در دهه‌فجر ۱۴۰۰ با هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سوداگران ماهیانه  ۴ میلیارد تومان از طلای کثیف بیرجند درآمدزایی دارند، ۷۰ درصد زباله‌ها و پسماند دفن‌ و فقط ۳۰ درصد بازیافت می‌شود.

بهترین خاطر نشان کرد: ۸ هزار  محوطه‌سازی و آسفالت، تکمیل بوستان ۲.۵ هکتاری خطی مهرشهر،  بوستان طبیعت ۴.۵ هکتاری بند دره، توسعه بوستان ۱.۵ هکتاری الهیه با ایجاد سالن آمفی‌تئاتر و زمین بازی، احداث راست‌گرد بلوار مدرس و پاسداران، توسعه تجهیزاتی و امکانات مجتمع فوریت‌های اجتماعی(گرم‌خانه آزادی) و ادامه نهضت آسفالت از دیگر اقدامات پیش‌روی شهرداری است.

طرح‌های تشویقی شهرداری در انتقال صنوف آلاینده بیرجند

وی با اشاره به افق ۱۴۰۱ شهرداری بیرجند مبتنی بر تجربه، تخصص کارشناسی و بهره‌گیری از خرد جمعی اظهار داشت: بازپیرایی و زیباسازی پارک‌های قدیمی، تکمیل المان بلوار صیادشیرازی  و ورودی‌های بیرجند، پیگیری سهم دولت در نوسازی‌ و افزایش ناوگان حمل و نقل شهری، به روزرسانی تجهیزات و ماشین‌الات سازمان آتش‌نشانی، جذب‌ سرمایه‌گذاران‌ بومی و غیربومی و مشارکت در احداث پروژه‌های عام‌المنفعه‌ شهری از جمله مهمترین مؤلفه‌های چشم‌انداز سال آینده می‌باشد.

شهردار بیرجند در ارتباط با انتقال پادگان امام‌ رضا(ع) ۰۴ بیرجند گفت: اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرده و ارتش نیز طلب زمین ندارد و تا زمین تحویل شهرداری نگردد نمی‌توان نسبت به تکمیل طرح میدان اجتماعات اقدام جدی را انجام داد.

بهترین باگلایه‌ از وضعیت نابسامان طرح شهرک صنوف آلاینده بیرجند آن هم پس‌ ۳۰ سال اذعان داشت: شهرداری در راستای تشویق صنوف و تسریع در انتقال آن با تخفیف ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه و یک سال معافیت‌ عوارض صنفی گام‌های بلندی را برداشته و به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌ها نیز شهرداری آب و ماشین‌آلات خود را بطور رایگان در اختیار پیمانکار گذاشته است.

غبار پلمپ قضایی دارد!

وی در خصوص پروژه هلال نیز گفت: این مجموعه پلمپ قضایی شده و برای رفع مشکل پارکینگ نیز شهرداری زمینی را در اختیار گذاشته و نسبت به صدور و تمدید پروانه ساخت نیز تا جایی که قانون اجازه دهد برای ادامه کار همکاری خواهد کرد.

شهردار بیرجند بودجه ۱۴۰۱ این سازمان را ۲۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با ارائه متمم‌ بودجه به شورای اسلامی این مبلغ با ۲۹ درصد افزایش به ۳۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

بهترین با بیان اینکه شهرداری بدهی کلانی ندارد، گفت: پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران به روز بوده و حدود ۴۸ میلیارد تومان بدهی بانکی داریم، که‌ از بودجه سال آینده کسر خواهد شد.


انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول