اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«قسد»: زندان الصناعه، کاملا تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد

شبه‌نظامیان کُرد ادعا کردند که موفق شدند کنترل زندان عناصر داعش در الحسکه را به صورت کامل در دست بگیرند.

«قسد»: زندان الصناعه، کاملا تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ستاد کل شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) جزئیاتی از حمله عناصر تروریستی داعش به زندان الصناعه در الحسکه فاش کردند.

خبرگزاری نورث پرس به نقل از ستاد کل قسد گزارش داد، در حمله به زندان الصناعه، ۲۰۰ فرد از جمله چندین انتحاری داعشی حضور داشتند.

قسد تأکید کرد که «زندان الصناعه به صورت کامل، تحت سیطره نیروهای ما قرار دارد و طی سه روز توانستیم ۱۷۵ عنصر داعش را از پای درآوریم».

 مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر در سوریه وابسته به معارضان هم امروز خبر داد که در درگیری بین اعضای داعش و قسد تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش این مرکز، طبق آخرین آمارها ۷۷ نفر از اعضای داعش و ۳۹ نفر از اعضای قسد و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که البته تعداد واقعی کشته‌ها بسیار بیشتر است و گذشته از آن شمار زیادی نیز زخمی وجود دارد که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

 این درگیری‌ها پس از حمله عناصر داعش به زندان غویران که بزرگ‌ترین و خشونت‌بارترین حمله داعش از مارس ۲۰۱۹ بوده است، آغاز شد.

 عناصر داعش شامگاه پنجشنبه به این زندان در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کرده و نیروهای قسد برای چهارمین روز متوالی در تلاش برای مقابله با این عناصر هستند.

 صدها زندانی داعشی بازداشت اما ده‌ها نفر نیز فرار کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست. داعش نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک انبار اسلحه در این زندان را به تصرف خود درآورده و از زمان آغاز عملیات صدها نفر را فراری داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول