اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا؛بزرگراه اصلی مسدود شد+تصاویر

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا که از روز جمعه آغاز شده، بزرگراه اصلی جامعه ساحلی بیگ سر مسدود شد.

آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا؛بزرگراه اصلی مسدود شد+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌سوزی ۶۰۷ هکتاری در نزدیکی جامعه ساحلی «بیگ سر» ایالت کالیفرنیا موجب تخلیه بخش‌های بزرگی از این منطقه و مسدودی بخش‌های بزرگی از بزرگراه اصلی این منطقه شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ایالتی و محلی روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که تنها پنج درصد از آتش «کلرادو» که از روز جمعه هفته گذشته فعال شده است، مهار شده است.

اداره جنگلداری و مقابله با آتش‌سوزی کالیفرنیا اعلام کرد که امتداد ۲۰ مایلی از بزرگراه ایالتی یک، یک مسیر خوش‌منظره شمال-جنوب در ساحل اقیانوس آرام، از نزدیکی شهر ساحلی «کارمل-بای-د-سی» تا پارک ایالتی «اندرو مولیرا» در پی این آتش‌سوزی گسترده، مسدود شد.

سخنگوی صلیب سرخ آمریکا به نقل از گزارش‌های منطقه‌ای گفت که حدود ۴۰۰ نفر در شهرستان «مونتری» از یکهزار و ۱۰۰ ساختمان تخلیه شدند و برخی مجبور به پناه گرفتن در یک مدرسه محلی شدند.

سال‌های زیادی است که کالیفرنیا فصل آتش‌سوزی فعالی داشته است اما در سال‌های اخیر به دنبال تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها در این ایالت تشدید شده است و مدت زمان آتش‌سوزی بسیار طولانی‌تر شده است و خسارات برجای مانده از این آتش‌سوزی‌ها نیز بیشتر شده است.

 

اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا اعلام کرد که سال گذشته، فصل آتش‌سوزی در کالیفرنیا به واسه خشکسالی و پایین‌ بودن سطح ذخایر آبی زودتر از سال‌ قبل آغاز شد.

طبق گفته اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا، تنها در یک ماه ژانویه ۲۰۲۱، مسئولان آتش‌نشانی کالیفرنیا با ۲۹۷ آتش‌ در ۴۷۴ هکتار مقابله کردند.

 

آتش‌سوزی کلرادو تنها آتشی است که در لیست حوادث آتش‌سوزی کالیفرنیا از اوایل سال ۲۰۲۲ تاکنون قرار گرفته است.

طبق این گزارش، سال جاری میلادی، کالیفرنیا با بادهای سهمگین «سانتا آنا» نیز مواجه است و هشدار وزش بادهای شدید در این منطقه صادر شده است و سرعت این بادها تا ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

حجم آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا به قدری است که چندی پیش وبگاه هیل با انتشار نتایج یک تحقیقاتی گزارش کرد که طی یک دهه گذشته یک هشتم زمین‌های کالیفرنیا دچار آتش‌سوزی شده و سوخته است.

تحلیل خبرنگاران گروه «Bay Area» نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۲ مجموعاً ۱۲.۷ میلیون جریب از زمین‌های کالیفرنیا سوخته است. این میزان، دو برابر ۶.۴ میلیون جریب زمین‌هایی است که در یک دهه قبل‌تر در این ایالت دچار آتش‌سوزی شده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که محله‌های سراسر ایالت کالیفرنیا در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد و مقام‌های این ایالت هشدار داده‌اند که اوضاع ممکن است در آینده بدتر شود.

مقام‌های دولت فدرال آمریکا و مقام‌های آتش‌نشانی در ایالت کالیفرنیا هشدار داده‌اند که به دلیل گرمای بیشتر و خشکی هوا آتش‌سوزی‌ها هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ شدت و دوام افزایش یافته‌اند.

این گزارش خاطرنشان کرده که از میان ۱۰ مورد از شدیدترین آتش‌سوزی‌ها که از سال ۱۹۳۲ در کالیفرنیا اتفاق افتاده ۹ مورد در دهه گذشته اتفاق افتاده است.

بسیاری از نواحی کالیفرنیا به طور طبیعی گرم و خشک هستند و بخش زیادی از سال، در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند اما جمعیت در این ایالت در دهه اخیر افزایش عمده‌ای داشته؛ مسئله‌ای که ایجاد نوعی همپوشانی میان مناطق پرخطر و مناطق دارای تراکم جمعیتی را به همراه داشته است.

آمارها نشان می‌دهند با افزایش جمعیت در ایالت کالیفرنیا تراکم جمعیت در مناطقی که خطر آتش‌سوزی در آنها بیشتر است، افزایش پیدا کرده است.

مطالعات عملی انجام شده نشان می‌دهند انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۶۴۵ هزار مسکن در مناطقی ساخته شوند که از حیث خطر آتش‌سوزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول