اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش همکاری امنیتی آتن و تل آویو پس از دیدار گانتز با همتای یونانی

وزیر دفاع یونان در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بر تداوم همکاریهای امنیتی بین تل آویو با آتن تاکید کرد.

افزایش همکاری امنیتی آتن و تل آویو پس از دیدار گانتز با همتای یونانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یونانی روز یکشنبه از دیدار وزیر دفاع یونان با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و تداوم همکاریهای امنیتی بین تل آویو با آتن خبر دادند.  

به گزارش وبگاه «تورنوس نیوز» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل با «نیکلاس پاناژیوتوپولوس» همتای یونانی خود در وزارت جنگ این رژیم  دیدار و  بر تعهد تل‌ آویو در همکاری با یونان در زمینه امنیتی تاکید کرد.

بنی گانتز در بیانیه‌ای مشترک خاطرنشان کرد که این همکاری بر اساس منافع و ارزش‌های مشترک است و پتانسیل زیادی برای گسترش همکاری اسرائیل با دوستان قدیمی و جدید در زمینه انرژی، نوآوری و امنیت وجود دارد.

وی گفت: «ما به این روحیه و تقویت چارچوب سه جانبه بین اسرائیل، یونان و قبرس ادامه خواهیم داد. تعهد تل آویو به همکاری امنیتی با یونان بر اساس منافع و ارزش‌های مشترک است. ما در هر سناریو و تحت هر توسعه‌ای در منطقه به تعمیق و گسترش آنها ادامه خواهیم داد. پتانسیل زیادی برای گسترش همکاری اسرائیل با دوستان قدیمی و جدید در زمینه انرژی، نوآوری و امنیت وجود دارد. ما با این روحیه به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و چارچوب سه جانبه بین اسرائیل، یونان و قبرس را تقویت خواهیم کرد.»

وزیر دفاع یونان در قالب یک سفر رسمی به تل آویو سفر کرده و دیدارهای متوالی با مقام‌های رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

وزیر دفاع یونان نیز خطاب به همتای اسرائیلی خود گفت: یونان و اسرائیل یک رابطه راهبردی بر اساس روابط قوی ایجاد کرده‌اند. دوستی و چشم انداز مشترک ما به عنوان هدف ما ایجاد یک محیط باثبات، امن و مرفه در منطقه وسیع‌تر مدیترانه شرقی است. هدف مشترک ما گسترش و تعمیق همکاری دفاعی یونان و اسرائیل است که در سال‌های اخیر به سطح بسیار بالایی رسیده است.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و کشور همسایه و پرتنش با یونان گفته است که  «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی ممکن است به زودی به ترکیه سفر کند.

 وزارت جنگ رژیم صهیونیستی چندیس قبل اعلام کرد که بزرگترین توافق نظامی با یونان را به ارزش ۱.۶۵ میلیارد دلار امضاء کرده است. به موجب این توافق، شرکت اسرائیلی «البیت» قرار است پایگاهی برای آموزش نیروی هوایی یونان به راه بیاندازد.

«البیت سیستمز» که به عنوان شرکت هوافضا، صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، همچنین قرار است دهها هواپیمای آموزشی  به مدت ۲۰ سال در اختیار نیروی هوایی یونان قرار دهد و کار آموزش نیروی هوایی این کشور را به طور کامل در اختیار بگیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول