اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات ارشد فرانسوی: خروج از ناتو بزرگترین هدیه به روسیه است

دیپلمات ارشد فرانسوی در زمینه خروج این کشور از ناتو گفت، در چنین زمانی دیوانگی است که اختلاف بین غرب ایجاد کنیم.

دیپلمات ارشد فرانسوی: خروج از ناتو بزرگترین هدیه به روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران از برخی مقام‌های این کشور در طرح ایده خروج پاریس از ناتو انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ژان لوک ملانشون» رهبر جناح چپ فرانسه در روزهای گذشته گفت که کشورش باید از ناتو خارج شود تا استقلال خود را در امور نظامی بازگرداند. «کلمان بون» معاون وزارت خارجه فرانسه در امور اروپا، نسبت به طرح ایده خروج فرانسه از ناتوانتقاد کرد و مدعی شد که این درخواست‌ها به نفع روسیه است.

او با اشاره به تنش‌ها بین مسکو و کشورهای غربی بر سر اوکراین، به یک شبکه خبری فرانسوی گفت شنیده که برخی پیشنهاد می‌کنند اکنون فرصتی برای خروج فرانسه از ائتلاف ناتو است.

معاون وزارت خارجه فرانسه با این استدلال که خروج احتمالی فرانسه از ناتو بزرگترین هدیه‌ای است که می توانیم به روسیه بدهیم، گفت: «در چنین زمانی دیوانگی خواهد بود که احساس اختلاف بین غربی‌ها را ایجاد کنیم.»

او همچنین تصریح کرد که فرانسه خود را برای یک سناریوی «جنگ» آماده نمی‌کند، اما به دلیل تنش‌های اوکراین «برای زمان سخت» آماده می‌شود.

ملانشون، نامزد ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ و رهبر حزب سیاسی چپگرای فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لوموند» گفت که این کشور نیاز دارد ناتو را ترک کند تا حاکمیت نظامی خود را بازگرداند.

ملانشون گفته بود: «فرانسه که دارای نیروهای بازدارنده اتمی است، باید مستقل باشد و برای تولید تسلیحات به آمریکا وابسته نباشد و سیاست ضد روس با منافع فرانسه همخوانی ندارد.»

این اظهارات توسط نامزد راستگرای ریاست جمهوری فرانسه نیز تکرار شد. «اریک زمور» ماه گذشته گفت که او  نیز خواهان خروج فرانسه از ناتو است.

در فعل و انفعال دیگر مرتبط با هجمه غرب علیه روسیه با بهانه حمله احتمالی این کشور به اوکراین، منابع خبری از ارسال جنگنده‌های اف-۳۵  ارتش هلند به بلغارستان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، هلند جنگنده‌های «اف-۳۵» خود را به بلغارستان اعزام کرده است. دلیل این اقدام نگرانی درباره اوضاع اوکراین اعلام شده است. هلند آماده است مشاوران آموزشی خود را به کی یف اعزام و به این کشور تجهیزات دیگر نظامی نیز ارسال کند.

این در حالی است که یک فروند کشتی جنگی اسپانیایی و حدود ۲۰۰ ملوان روز شنبه برای تقویت حضور ناتو در منطقه همزمان با تشدید تنش‌ها در اطراف مرزهای اوکراین، عازم دریای سیاه شدند. این کشتی در ابتدا قرار بود حدود سه هفته دیگر به ماموریت ناتو بپیوندد،اما با تشدید بحران بین روسیه،اوکراین و متحدانش حرکت آن تسریع شد. بنابر اعلام وبگاه ناتو، ناو اسپانیایی به گروه دریایی ناتو (SNMG2) می‌پیوندد که شامل کشتی‌های جنگی ترکیه و ایتالیا می‌شود. نقش این گروه ارائه قابلیت واکنش فوری عملیاتی به ناتو است.

 در بحبوجه تنش ناتو با روسیه بابت اوکراین و تلاش کشورهای غربی در ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، وزارت دفاع روسیه از برگزاری یک رزمایش نزدیک سواحل ایرلند خبر داد.  روسیه قصد دارد اوائل ماه فوریه رزمایشی با مهمات واقعی را نزدیک سواحل ایرلند برگزار کند. هنوز شمار رزمناوهای روسیه برای شرکت در این رزمایش مشخص نشده، اما مکان  آن ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی سواحل ایرلند و آب‌های بین‌المللی تعیین شده است. روسیه قصد ندارد در منطقه اقتصادی ایرلند این رزمایش را برگزار کند.
در حالیکه روسیه بارها اعلام کرده قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درهمین رابطه گفت که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول