اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مغرب افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در رباط را به تعویق انداخت

یک روزنامه اسپانیایی می‌گوید مغرب افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در رباط را به دلیل اختلافات میان دو طرف به تعویق انداخته است.

مغرب افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در رباط را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه اسپانیایی نوشت که مغرب به دلیل موضع تل‌آویو در مناقشه صحرا و ضعف لابی یهودی در واشنگتن برای دفاع از منافع رباط، افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت.

روزنامه اسپانیایی Ecsaharaui نوشت که روابط بین رژیم صهیونیستی و مغرب به سردی گراییده، به ویژه اینکه «محمد ششم» پادشاه مغرب اخیراً  «دیوید گوورین» دیپلمات صهیونیست را که سفیر رژیم صهیونیستی در رباط است، به حضور نپذیرفت.

ناظران معتقدند که دلیل این اختلاف در روابط دوجانبه که نگرانی رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد، خشم مغرب از برخی مسائل اساسی به ویژه مسائل مربوط به صحرا است.

پادشاه مغرب دوشنبه گذشته در رباط تعدادی از سفرای جدید را به حضور پذیرفت که استوارنامه خود را به عنوان سفرای فوق العاده تقدیم کردند. این فهرست شامل سفرای ده‌ها کشور از امارات متحده عربی، عمان، شیلی، نروژ، بریتانیا، مصر، اردن، بلژیک، سنگال، هند و قزاقستان بود.

با این حال، پادشاه مغرب، دیوید گوورین دیپلمات صهیونیست که خود را سفیر اسرائیل در رباط و مدیر دفتر ارتباط رژیم صهیونیستی در رباط معرفی می‌کند، به حضور نپذیرفت. این در حالی است که رباط در دسامبر گذشته با افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در مغرب موافقت کرده بود.

«مصطفی بیتاس» سخنگوی دولت مغرب در نشست خبری هفتگی خود در توضیح علت عدم استقبال پادشاه از دیپلمات صهیونیست گفت: کشورمان در رابطه با موضوع سفرا به کنوانسیون وین که تمامی پروتکل ها در این زمینه را کنترل می‌کند، احترام می گذارد.

روزنامه اسپانیایی افزود که پاسخ سخنگوی دولت به عدم استقبال از دیپلمات صهیونیست به عنوان سفیر بر این معما می‌افزاید، زیرا او نه چیزی را روشن و نه شبهات را برطرف کرد.

این روزنامه اسپانیایی می‌گوید، محافل آشنا به روابط مغرب و اسرائیل که در دسامبر ۲۰۲۰ در چارچوب توافق‌نامه ابراهیم از سر گرفته شد، انتظار دارند روابط بین دو طرف رو به سردی بیش‌تر رود؛ زیرا مغرب از تل آویو می‌خواهد که موضع خود را در مورد صحرا روشن کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول