اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا مجوز خروج کارکنان غیرضروری و خانواده دیپلماتهایش از اوکراین را صادر کرد

رسانه‌های آمریکایی از صدور مجوز خروج خانواده دیپلمات‌ها و کارکنان غیرضروری سفارت این کشور از خاک اوکراین خبر داده‌اند.

آمریکا مجوز خروج کارکنان غیرضروری و خانواده دیپلماتهایش از اوکراین را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا مجوز خروج خانواده دیپلماتهای سفارت این کشور در اوکراین را صادر کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشته، آمریکا رسما به خانواده دیپلماتهای خود که در کی یف مستقر هستند و برخی از کارکنان غیرضروری دستور داده است خاک اوکراین را ترک کنند. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود علت صدور این دستور را «تهدید اقدام نظامی روسیه» علیه اوکراین خوانده است. در این بیانیه همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته شده به خاطر افزایش احتمال اقدام نظامی روسیه وهمچنین مسائل مربوط به کووید-19 از سفر به روسیه خودداری کنند و در زمینه سفر به روسیه برای شهروندان آمریکایی هشدار سطح 4 صادر کرده است. 

پیش از این شبکه سی ان ان گزارش داده بود که سفارت ایالات متحده آمریکا در کی‌یف از وزارت امور خارجه این کشور درخواست کرده که اجازه خروج کارکنان غیرضروری و خانواده‌های کارکنانش از اوکراین را صادر کند.

با این حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود، در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن نداریم اما مثل همیشه برنامه‌ریزی دقیقی برای شرایط اضطراری و مواقعی که اوضاع امنیتی رو به وخامت می‌رود داریم.

خبر خروج احتمالی خانواده‌های دیپلماتهای آمریکایی در میانه اخبار مربوط به حمله احتمالی روسیه به اوکراین و تاکید واشنگتن به حمایت همه جانبه از کی‌یف در برابر هرگونه تهاجم روسیه منتشر شده است.

یک منبع اوکراینی در واکنش به این اخبار نیز گفته بود؛ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این زمینه صحبت کرده و به وی گفته، اقدام آمریکا در خروج کارکنان دیپلماتیک خود از این کشور یک واکنش افراطی به اوضاع کنونی پیرامون بحران اوکراین است.

روسیه ادعاهای غرب درباره حمله احتمالی به اوکراین را رد کرده و حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین را واکنش طبیعی به تحرکات نظامی ناتو در اطراف مرزهای خود خوانده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول