اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

دانه‌پاشی فعالان محیط زیست برای پرندگان در گیلان/ کاشت 3000 دانه بلوط در دل جنگل‌های فارس

در آخرین هفته دی‌ماه فعالان محیط زیست در گیلان به دانه‌پاشی برای پرندگان در پناهگاه سلکه پرداختند و دوستدارن محیط زیست منطقه بردکوه استان فارس ۳۰۰۰ بذر بلوط در دامنه کوه کاشتند.

دانه‌پاشی فعالان محیط زیست برای پرندگان در گیلان/ کاشت 3000 دانه بلوط در دل جنگل‌های فارس

به گزارش خبرنگار فارس، 29 دی‌ماه و هوای پاک بهانه بسیار خوبی بود برای گروه های محیط زیستی تا به این  دلیل باری دیگر برنامه‌های متنوع خود را برای حمایت و نجات محیط زیست و طبیعت برگزار کنند. آموزش به کودکان و دانش آموزان به همراه پاکسازی، از جمله برنامه هایی بودند که در این هفته توسط این گروه‌ها اجرا شد. ما نیز تلاش کردیم  همچون گذشته با پوشش رسانه‌ای این فعالیت‌ها حمایت خود را از برنامه‌های محیط زیستی و داوطلبانه این انجمن‌ها اعلام کنیم.

پویش هر ایرانی یک درخت در شاندیز برگزار شد

پویش هر ایرانی یک درخت با هدف حفاظت، احیا و توسعه جنگل‌ها و ارتقای نقش مردم و گروه‌های جهادی در توسعه فضای سبز و نهال کاری، به همت دوستداران محیط زیست شاندیز و با حضور مسئولین شهری و استانی خراسان رضوی در محل پل مهندس این شهرستان برگزار شد.

 رهاسازی ۵ سهره‌  طلایی در دامان طبیعت

طی گزارش‌های رسیده از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر صید سهره طلایی و نگهداری آن در مکان غیر مجاز در شهرستان سنندج استان کردستان، بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی، مکان مورد نظر را شناسایی و پرندگان اسیر شده در قفس را از دست فرد خاطی نجات دادند و بعد از تیمارداری، این پرندگان به دامان طبیعت بازگشتند.

بذرکاری در مناطق سوخته شده فتح آباد

بذرکاری در کوه های فتح آباد شهرستان کوار، که سال گذشته دچار آتش سوزی شده بود، با همکاری گروه امداد طبیعت، گروه نگهبانان زاگرس، جمعی از مسولین دهستان فتح آباد و قرقبان این منطقه در استان فارس انجام شد.

توزیع بیش از ۲ تن علوفه در بویین زهرا

دوستداران محیط زیست همزمان با شروع فصل سرما، به منظور کمک به حفاظت از مرال‌ ها یا گوزن‌های قرمز، بیش از ۲ تن علوفه که توسط خیرین خریداری شده بود را در پارک امام علی (ع) این شهرستان در استان قزوین توزیع کردند.

اجرای طرح جنگلانه ۱۴۰۰ در مراتع روستای محمودآباد

گروه عاشقان طبیعت سروستان ، با همکاری تعدادی از مسئولین روستای محمود آباد استان فارس، در راستای اجرای طرح جنگلانه ۱۴۰۰ و با هدف احیای مناطق سوخته شده در سال گذشته، اقدام به کاشت بذر درختان و گیاهان بومی همچون الوک ارژن ، آنغوزه و یونجه وحشی در این منطقه کردند.

آئین کاشت نهال درختان مثمر به مناسبت هفته هوای پاک در شوشتر

انجمن دوستداران طبیعت دشت بزرگ و انجمن هواداران کارون زلال شوشتر، در راستای فرهنگ راه اندازی باغچه‌های خانگی و تولید محصولات سالم، مرکز خدمات جامع سلامت ۵ شوشتر را با نهال درختان مثمری چون لیمو، پرتقال و نارنج سرسبز کردند.

‌اقدام زیبای محیط‌بانان گیلان با دانه‌پاشی برای پرندگان در پناهگاه حیات وحش سلکه

 با توجه به برودت هوا و بارش برف و در دسترس نبودن غذا برای پرندگان، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست صومعه سرا با دانه پاشی ۳۰۰ کیلوگرم دانه در پناهگاه حیات وحش سلکه این شهرستان از استان گیلان، در تهیه غذا برای پرندگان کمک کردند.

‌زنده‌گیری و رها‌سازی یک تشی در طبیعت دزفول

بر اساس گزارش و پیگیری فعالین محیط زیست در پی سقوط یک تشی در حوضچه ی فاضلاب یکی از رستوران‌های شهرستان دزفول، مامورین اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری پرسنل آتش نشانی، در محل حاضر و موفق به زنده گیری و نجات این گونه شدند. در ادامه این تشی با سلامت کامل در طبیعت دزفول رهاسازی شد.

‌اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در جم برگزار شد

طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل مهم محیط زیست، با حضور بیش از ۶۰ دانش آموز در مدرسه فرزانگان شهرستان جم استان بوشهر برگزار و در پایان به دانش آموزان شرکت کننده جوایزی اهدا شد.

کاشت بیش از ۳۰۰۰ بذر بلوط در دامنه بردکوه شهر مصیری

دوستدارن محیط زیست منطقه بردکوه استان فارس با همراهی انجمن حامیان طبیعت رستم، بیش از ۳۰۰۰ بذر بلوط را در دامنه طبیعت بردکوه شهر مصیری کاشتند تا جایگزینی باشد برای درختانی که اخیرا از بین رفته اند.

محیط‌بانان ایلامی با دانه و علوفه پاشی به کمک وحوش رفتند

با توجه به بارش شدید برف و یخبندان در استان ایلام، عملیات دانه و علوفه پاشی در زیستگاه های حیات وحش استان با مشارکت انجمن های مردم نهاد محیط زیستی و محیط بانان در هشت نقطه از زیستگاه های این استان انجام شد.

طرح محیط‌یار در مدارس استان یزد همزمان با هفته هوای پاک

به مناسبت هفته هوای پاک و در راستای طرح محیط یار، کارشناسان و محیط بانان یزدی با حضور در مدرسه دخترانه سماء این شهرستان، ضمن بیان مفاهیم زیست محیطی، موضوعاتی در خصوص آلودگی هوا و راهکارهایی جهت کنترل و کاهش آن را آموزش دادند.

برگزاری برنامه آموزش یک ساعت با محیط بان در تنگ ارم

در راستای آگاهی بخشی و افزایش سطح اطلاع دانش آموزان و آشنایی هرچه بیشتر آنها با مسائل مهم محیط زیستی و همچنین شناخت وظایف محیط بانان، برنامه آموزش یک ساعت با محیط بان در دبستان حضرت رقیه تنگ ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد.

 اقلیدی‌ها روز هوای پاک را جشن گرفتند

برنامه آموزش زیست محیطی به مناسبت هفته هوای پاک توسط انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس در دبستان شهید دباغچی اقلید استان فارس و با حضور تعدادی از مسئولین این شهرستان در فضایی شاد و خاطره انگیز برگزار شد.

اختتامیه جشنواره ادبی «با طبیعت مهربان»

اختتامیه جشنواره ادبی "با طبیعت مهربان" همزمان با روز ملی هوای پاک و با معرفی آثار برتر و برگزیدگان، در دو رده سنی ۷ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال، در قالب متن ادبی، خاطره، شعر و داستان، در بین تمامی اعضای کانون و دانش آموزان در استان فارس برگزار شد.

راه‌‌اندازی پویش درختکاری در پلدختر

پویش کاشت ۱۴۰۰ اصله درخت و درختچه از گونه‌هایی مانند کنار، کهور، برهان گلی، ابریشم مصری، رزهلندی و ارغوان، در ۲۹ دی ماه همزمان با روز هوای پاک در شهرستان پلدختر استان لرستان آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 برگزاری مراسم روز ملی هوای پاک در شیروان

در مراسم روز ملی هوای پاک که به کوشش مجموعه آموزشی پیش دبستانی سما شهرستان شیروان و با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در استان خراسان شمالی برگزار شد، برنامه های متنوع آموزشی از قبیل کارگاه آموزشی محیط زیستی و تقدیر از محیط‌بانان در دستور کار قرار گرفت.

طرح اداره سبز در گتوند آغاز شد

طرح اداره سبز به همت انجمن دوستداران طبیعت دشت بزرگ، در اداره جهاد کشاورزی شهرستان گتوند برگزار شد. لازم به ذکر است این طرح محیط زیستی که با هدف ترویج نهال مثمر در سطح ادارات و گسترش فضای سبز آغاز شده، به زودی در سایر ادارات استان خوزستان هم اجرا خواهد شد.

برگزاری مراسم «سفیران سلامت» در دانشگاه آزاد شیروان

مراسم سفیران سلامت به مناسبت روز هوای پاک با حضور دانش‌آموزان سما و با همکاری اداره محیط زیست شهرستان شیروان، در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در خراسان شمالی برگزار شد. دانش‌آموزان با کشیدن نقاشی همگانی روی پارچه با محوریت روز هوای پاک، شعار « هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی » را سر دادند.

بزرگداشت روز ملی هوای پاک در مرند

در این برنامه که توسط انجمن حیات سبز مرند و به مناسبت روز هوای پاک در استان آذربایجان شرقی برگزار گردید، بر نقش فرهنگسازی و حساس بودن مسائل پیرامون روز هوای پاک و همچنین اهمیت و جایگاه مهم محیط زیست در زندگی انسان ها و جانوران، تاکید شد. در پایان این برنامه به رسم یادبود با اهدا جوایز ارزنده ای از سه نفر از اعضای کم سن انجمن تقدیر شد.

برگزاری مراسم روز هوای پاک در منطقه ۷ تهران

انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست با همکاری اداره محیط زیست منطقه ۷ شهرداری تهران در بوستان اندیشه شهید نیاکی این منطقه، اقدام به برگزاری مراسم روز هوای پاک نمود. هوای پاک، آلودگی هوا و نابودی محیط زیست، موضوعات اصلی این مراسم بود که با حضور ۸۰ نفر از کودکان کار و تعدادی از دانش آموزان مهد و ابتدایی سرای محله های مختلف این منطقه برگزار شد.

 پاکسازی حاشیه منطقه حفاظت شده جوپار

گردهمای از دوستداران طبیعت پاک در برنامه ای محیط زیستی که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار می شد، حاشیه منطقه حفاظت شده جوپار، اطراف باغ شاهزاده ماهان در شهرستان شیروان استان خراسان شمالی را پاکسازی کردند.

اجرای همایش کوهنوردی و‌ طبیعت‌گردی در پارسیان

در گرامیداشت هفته هوای پاک، جمعی از کوهنوردان پارسیان استان هرمزگان بخشی از مسیر معروف به راه مقام را در کوه‌ های بهده، پیمایش کردند. در پایان این کوهپیمایی، پس از بازدید از آثار طبیعی منطقه، زباله‌های موجود در این اماکن جمع آوری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول