اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

رشد ۲۶ درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات مدهامتان/۱۳ رجب اعلام اسامی نفرات برتر

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به استقبال بچه‌های مسجد از پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: این دوره با رشد 26 درصدی شرکت‌کنندگان به نسبت سال گذشته مواجه بود.

رشد ۲۶ درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات مدهامتان/۱۳ رجب اعلام اسامی نفرات برتر

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید سعادتی معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (مدهامتان) با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان در سطح بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اظهار کرد: این مسابقات که با استقبال وسیع از سوی بچه‌های مسجد مواجه شد با تشکیل اتاق فکر و بهره‌مند شدن از نظرات اساتید و فعالان قرآنی به دنبال تحقق این هدف بود تا در قالب رشته‌های مختلف، زمینه انس هرچه بیشتر اعضای کانون‌های مساجد را با قرآن فراهم کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: علاقه‌مندان به شرکت در پانزدهمین دوره مسابقات مدهامّتان می‌توانستند براساس توانایی و تخصص خود در رشته‌هایی نظیر قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ سال در این رویداد قرآنی شرکت کنند، ضمن اینکه وجه تمایز دوره پانزدهم اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و این مسابقات بود. 
 
سعادتی با بیان اینکه استقبال از پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان به اندازه‌ای بود که دو بار مهلت شرکت در این رویداد قرآنی تمدید شد، افزود: نهایتا ۳۰ دی‌ماه برای آخرین بار مهلت شرکت در مسابقات تمدید شد و فعالان قرآن آثار خود را به بخش مسابقات مدهامتان در سامانه بچه های مسجد اینجا ارسال کردند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: در این دوره ۱۵ هزار و ۷۴۲ نفر در مرحله استانی شرکت کردند، از سوی دیگر به طور کلی در سطح حضور و شرکت در مسابقات با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم، ما در این دوره از ۲۲۱ داور برجسته قرآنی در سطح داوری استانی بهره‌مند شدیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته قرائت تحقیق ۲۰۹ شرکت کننده، در رشته حفظ جزء ۳۰ تعداد سه هزار ۵۳۰ نفر، در رشته قرائت نماز هزار و ۲۴۸ نفر، در رشته اذان هزار و ۷۱۰ نفر، در رشته حفظ کل ۳۲۸ نفر، در رشته قرائت تقلیدی ۱۵۴ نفر، در رشته ترتیل هزار و ۴۲۷ نفر و در رشته استعدادیابی ۱۷۴ نفر شرکت کردند. 

سعادتی در پایان اظهار کرد: اسامی نفرات برتر در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان، ۱۳ رجب مصادف با ولادت حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول