اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی و صنعتی استان تهران ممنوع شد

دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، در استانداری تهران برگزار و مصوبات آن تا پایان روز چهارشنبه اعلام شد.

مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی و صنعتی استان تهران ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، صبح امروز در محل استانداری و به ریاست ملکی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور سایر اعضا، برگزار شد.

با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده ها، موارد مشروحه ذیل جهت اجرا تا پایان روز چهارشنبه مورخ ششم بهمن ماه مصوب شد.

در این جلسه مقرر شد پایگاه‌های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند همچنین پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

همچنین در این جلسه مقرر شد با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیونداران شهر تهران، پلیس راهور از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی جلوگیری کند و شهرداران استان، نیز نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، اقدام کنند و پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، علائم هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

از دیگر مصوبات جلسه این بود که شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری، اقدام کنند و شهرداران استان، به منظور جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند و با توجه به تداوم پسماندسوزی ها در شهر تهران مخصوصا خلازیر در منطقه ۱۹، استانداری و اداره کل در منطقه حفاظت محیط زیست استان، مراتب را با مد نظر قرار دادن شرایط اضطرار آلودگی هوا، از طریق شهرداری تهران پیگیری کنند.

ادامه ممنوعیت مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان؛ خودداری از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز، تعطیلی فعالیت تولید، خرید و فروش (واحدهای تولید بتن آماده، شن وماسه و آسفالت) تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری و تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح تفکیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا توسط شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و غیره که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، در این جلسه توصیه و مقرر شد شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور گروه های حساس از جمله افراد سالخورده، کودکان ، بیماران و غیره در فضای باز و کاهش مصرف انرژی و نظایر آن، اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول