اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چالش جنگنده‌های اف-16 ترکیه برای نیروی هوایی یونان با پرواز بر فراز اژه

وزارت دفاع یونان از پرواز دو فروند جنگنده نیروی هوایی ترکیه بر فراز جزایر یونان در دریای اژه خبر داد.

چالش جنگنده‌های اف-16 ترکیه برای  نیروی هوایی یونان با پرواز بر فراز اژه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یونان بعد از ظهر دوشنبه بار دیگر مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه در دریای اژه شد.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» به نقل از وزارت دفاع یونان، ۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه  روز دوشنبه با پرواز در ارتفاع ۲۸ هزار پایی بر فراز جزیره «پاناگیا» در شرق دریای اژه پرواز و حریم هوایی یونان را نقض کردند. برخی رسانه‌های دیگر یونان از پرواز جنگنده‌های این کشور برای خارج کردن جنگنده‌های ترکیه از حریم هوایی یونان خبر دادند. پرواز جنگنده‌های ترکیه بر فراز یونان به چالش معمول و هفتگی این کشور مبدل شده است.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند.یونان و ترکیه  دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. 

نخست وزیر یونان اخیرا گفت، اگر ترکیه می‌خواهد روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا راعادی کند، باید به اقدام‌های تحریک آمیز خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و علیه یونان پایان دهد. وزیر دفاع ترکیه  نیز در مقابل  یونان را به سوء‌ استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرد.

در روزهای گذشته، یک فروند پهپاد ترکیهر فراز جزیره «کندلیوسا» در دریای اژه  پرواز کرد. بر اساس گزارش وزارت دفاع یونان، این پهپاد در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی  بر فراز جزیره «کندلیوسا»  در غرب «نیسیروس» به پرواز درآمد. این پرواز از سوی جنگنده‌های یونان شناسایی و رهگیری شد. در این گزارش به نوع پهپاد ترکیه  هیچ اشاره‌ای نشد.

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول