اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شناسایی 56 فروند هواپیما و پهپاد متجاوز توسط رادارهای روسیه

رسانه‌های روسی گزارش دادند ایستگاه‌های راداری روسیه چند روز گذشته چندین فروند هواپیمای نظامی و پهپاد خارجی را شناسایی کردند.

شناسایی 56 فروند هواپیما و پهپاد متجاوز توسط رادارهای روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی شامگاه دوشنبه به وقت تهران گزارش دادند که رادارهای این کشور در چند روز گذشته ۵۶ فروند هواپیمای نظامی و پهپاد را شناسایی کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» به نقل از روزنامه «کراسنایا زوزدا» رادارهای روسیه ۵۶ هواپیمای خارجی را طی روزهای گذشته نزدیک مرزهای روسیه شناسایی و ردیابی کردند.

بر اساس این گزارش، ۴۰ فروند هواپیمای جاسوسی و ۱۶ هواپیمای بدون سرنشین  خارجی در ۷ روز اخیر در مرزهای روسیه شناسایی شدند و جنگنده نیروهای واکنش سریع پدافند هوایی روسیه در دو نوبت برای جلوگیری از نقض مرزهای هوایی روسیه ماموریت موفق انجام دادند.

این در حالی است که نیروی هوایی روسیه در حال تقویت بدنه خود است و بر اساس گزارش‌های منابع خبری، نیروی هوایی روسیه به تازگی چند فروند جنگنده سوخو-۵۷ دریافت کرده است. (جزئیات بیشتر)

نزدیک شدن به مرزهای هوایی روسیه  در حالی رخ داد که غرب به رهبری آمریکا به شدت در حال فضا سازی علیه روسیه و با طرح ادعای حمله احتمالی ارتش روسیه به اوکراین است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه درخصوص رسیدن خطر اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین به بیشترین حد هشدار داد. پسکوف گفت، استقرار گسترده نیروهای اوکراینی در خط تماس با منطقه خودمختار روس زبان «دونباس» بر آماده شدن کی‌یف برای حمله دلالت دارد.

سخنگوی کاخ کرملین افزود، در این شرایط مسکو تمایل دارد شاهد این باشد که کشورهای عضو ناتو از اوکراین بخواهند حتی فکر حل‌وفصل مشکلات از طریق نظامی را هم به سرش راه ندهد. او در ادامه متذکر شد، هر واحد تسلیحاتی که از طرف اعضای ناتو برای رژیم کی‌یف ارسال می‌شود، به آن‌ها انگیزه بیشتری برای شروع عملیات نظامی در دونباس می‌دهد.

پسکوف همچنین هشدار داد: «خطر اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف در دونباس اکنون بسیار زیاد بوده و حتی بالاتر از قبل است.»

این دیپلمات ارشد روس افزود: «زبان ناتو، زبان تهدید و فشار نظامی است. این اقدامات برای ما چیز جدیدی محسوب نمی‌شود».

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به کشورهای شرق اروپا اعزام می‌کند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول