اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش 176 درصدی موارد ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ 5 شهرستان استان درگیر امیکرون

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۷۶ درصدی موارد روزانه ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با هفته گذشته خبر داد.

افزایش 176 درصدی موارد ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ 5 شهرستان استان درگیر امیکرون

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: افزایش ابتلا به کرونا در استان روی دور تند قرار گرفته است.

وی از افزایش ۱۷۶ درصدی موارد روزانه ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با هفته گذشته خبر داد و گفت: متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان در هفته گذشته ۷۲ مورد بوده که امروز با ثبت ۱۹۹ مورد جدید نسبت به میانگین روزانه هفته گذشته ۱۷۶ درصد افزایش داشته اما موارد بستری تغییر محسوسی نداشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شیوع امیکرون چهره جدیدی ابتلا به کرونا را در استان ایجاد کرده و در کمتر از یک هفته از پیدا شدن این سویه جدید پنج شهرستان استان درگیر آن شده‌اند، تصریح کرد: قدرت سرایت امیکرون ۱۰ برابر بیشتر از دلتا بوده که در روزهای اخیر با بررسی تعداد مبتلایان جدید و روند افزایشی آن این موضوع نمایان است.

شریف‌زاده با بیان اینکه سویه امیکرون در شهرستان‌های فردوس، بیرجند، طبس، قاینات و سرایان شناسایی شده است، افزود: این موضوع سبب شده نقشه کرونایی استان تغییر کند و شهرستان فردوس زرد رنگ شود.

وی ادامه داد: راهکار مقابله با این بیماری همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بالا نگه داشتن سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس در بدن بوده که تزریق واکسن برای این امر اعلام شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با روند فزاینده تعداد مبتلایان به امیکرون در استان به نظر می‌رسد نزدیک به پیک امیکرون باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر به نسبت هفته گذشته روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در استان وجود داشته اما موارد بستری هنوز افزایشی نشده ولی تجربه پیک‌های قبلی نشان داده که یک یا دو هفته بعد از افزایش موارد سرپایی شاهد افزایش موارد بستری و بعد از آن افزایش موارد مرگ باشیم.

شریف‌زاده در مورد مجازی کردن مدارس با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان گفت: براساس دستورالعملی که وزیر کشور و دبیر ستاد ملی کرونا به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده، برگزاری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فعلا به صورت حضوری تعریف شده است.

وی ادامه داد: به طور قطع ستاد استان منتظر تصمیمات ستاد ملی بوده و براساس آن تصمیم می‌گیرد زیرا این روند افزایشی که در استان شاهد آن هستیم در تمامی کشور وجود دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته شود در استان نیز عملیاتی و اجرایی می‌شود، یادآور شد: واکسن پاستوکووت معمولی در حال حاضر در استان موجود بوده ولی در مورد واکسن پاستوکووت پلاس قول داده شده که هفته آینده وارد استان شود.

شریف‌زاده افزود: در حال حاضر تمامی واکسن‌ها در سبد واکسیناسیون استان موجود بوده و در خصوص واکسن فخرا بعد از تحویل آن به وزارت بهداشت توزیع در سطح استان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در مجموع از ۲۰۸ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا ۸۴ بیمار و از ۳۹۸ تست سریع انجام شده در استان ۱۱۵ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: از موارد مبتلای جدید در طی شبانه روز گذشته در استان تعداد هفت مورد مربوط به بشرویه، ۵۰ مورد از بیرجند، دو مورد از درمیان، دو مورد از زیرکوه، ۱۶ مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۲۳ مورد از طبس، ۸۹ مورد از فردوس، شش مورد از قاین و سه مورد از نهبندان بوده است.

شریف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۱۷ نفراز این بیماران مبتلا به کرونا هستند، تصریح کرد: این بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری در استان از آغاز شیوع آن تاکنون همان عدد یک‌هزار و ۲۸۲ نفر هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول