اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش امارات به حملات تنبیهی یمن: بدون پاسخ نمی‌ماند

وزارت خارجه امارات بدون توجه به هدف قرار گرفتن غیر نظامیان یمنی در حملات ائتلاف مشترک با ریاض، ادعا کرد که به حملات تنبیهی یمن، پاسخ خواهد داد.

واکنش امارات به حملات تنبیهی یمن: بدون پاسخ نمی‌ماند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه امارات در واکنش به حملات تنبیهی یمن به عمق این کشور و عربستان سعودی، مدعی شد که این حملات، بدون پاسخ نخواهد ماند.

ابوظبی با انتشار بیانیه‌ای، مدعی شد که حق پاسخگویی به این حملات و افزایش تنش‌زایی را برای خود، محفوظ می‌داند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) با نقل این بیانیه گزارش داد، نیروهای یمن به حملات خود بدون هیچ بازدارندگی ادامه می‌دهند تا «هرج‌ومرج در منطقه ایجاد کنند و به اهداف نامشروع خود دست یابند».

این ادعا در حالی از سوی ابوظبی مطرح شده است که این کشور به همراه عربستان سعودی از هشت سال پیش، به ادعای بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، تجاوز همه‌جانبه به این کشور را آغاز کردنه است و هنوز نیز ادامه دارد.

ابوظبی ضمن نادیده گرفتن جنایات اخیر خود در ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به غیر نظامیان یمنی، مدعی شد که حملات یمن، غیر نظامیان و مراکز غیر نظامی را هدف قرار داده است.

این در حالی است که نیروهای یمنی، صبح امروز، پایگاه هوایی الظفره را به همراه چند منطقه دیگر در امارات و عمق عربستان سعودی هدف قرار دادند؛ پایگاهی که یکی از پایگاههای هوایی آمریکا در منطقه است که عملیات جاسوسی انجام می‌دهند (جزئیات بیشتر).

امارات همچنین حملات یمن به منطقه «جازان» در عربستان را محکوم و ادعا کرد که این حملات، امنیت و سلامت و جان غیر نظامیان را به خاطر می‌اندازد.

ابوظبی افزون بر این، با عربستان، «ابراز همبستگی» کرد و مدعی شد که به همراه ریاض، با هر تهدیدی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید کند، مقابله خواهند کرد.

شورای عالی سیاسی یمن نیز تأکید کرد که عملیات نیروهای یمنی در عمق امارات موسوم به «طوفان یمن۲»، به اهداف خود دست یافت و در پاسخ به جنایات این دو کشور و برای ادب کردن آنها بود.

این نهاد یمنی با بیان اینکه، هر کس تاریخ یمن را نمی‌داند، امروز باید در محاسبات خود بازبینی کند، تصریح کرد، این پیامها، فقط نوک کوه یخی «طوفان راهبردی و نابودگر یمن» هستند.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز، جزئیات عملیات در عمق عربستان سعودی و امارات را بیان کرد و گفت، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی  موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد و اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول