اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون از آماده‌باش ۸۵۰۰ نظامی برای اعزام به اروپا خبر داد

سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر آماده‌باش هشت هزار و پانصد نظامی آمریکایی جهت اعزام به اروپا برای کمک به اوکراین، مدعی شد روسیه قصد کاهش تنش ندارد.

پنتاگون از آماده‌باش ۸۵۰۰ نظامی برای اعزام به اروپا خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش ایالات متحده روز دوشنبه حدود ۸۵۰۰ نظامی خود را به حالت آماده باش درآورد تا در صورت نیاز، به طور بالقوه در کوتاه مدت آماده استقرار در اروپا شوند.

خبرگزاری «رویترز» در این‌باره گزارش داد: «اگرچه این تصمیم، حمایت ایالات متحده از اوکراین را که بخشی از ائتلاف ناتو نیست، تقویت نکرد، اما بر آمادگی فزاینده ناتو برای آنچه واشنگتن و کی‌یف معتقدند اقدامات روسیه برای جمع آوری نیروهای خود برای تهاجم احتمالی به اوکراین است، تأکید کرد».

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه در این‌باره گفت که بخش اعظم ۸۵۰۰ نظامی آمریکایی از دستورات آماده برای استقرار مطلع شده‌اند تا در صورت فراخوان ناتو، بتوانند صفوف نیروهای واکنش سریع ناتو را تکمیل کنند.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا همچنین می‌خواهد تعداد نامشخصی از نیروهای این کشور «برای هر گونه احتمالات دیگر نیز آماده باشند».

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: «آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد این است که آنها را در یک دامنه کوتاه‌تر آماده می‌کند. ما امروز در مورد دستورات استقرار صحبت نمی‌کنیم».

سخنگوی پنتاگون همچنین افزود: «روسیه می‌تواند به راحتی با عقب کشیدن نیروهایش، بحران را کاهش دهد. اما این کار رخ نداده است. بسیار واضح است که روس‌ها در حال حاضر هیچ قصدی برای کاهش تنش ندارند».

به نوشته رویترز، نیروهای آمریکایی که روز دوشنبه از دستورات آماده برای استقرار مطلع شدند شامل تیم‌های تیپ رزمی اضافی، پرسنل لجستیک، پشتیبانی پزشکی، پشتیبانی هوایی و نیروهای مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی بودند.

ناتو تاکنون حدود ۴۰۰۰ نظامی در گردان های چند ملیتی در استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان دارد که توسط تانک‌ها، پدافند هوایی و واحدهای اطلاعاتی و نظارتی پشتیبانی می‌شوند.

از ماه گذشته رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

پیش از این، یک مسئول ارشد وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تشدید تنش‌ها حول موضوع اوکراین، مسئله اجتناب‌ناپذیری نیست، گفت واشنگتن بار دیگر از مسکو می‌خواهد که اقدامات لازم برای تنش‌زدایی در این‌خصوص را انجام دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول