اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: اروپا به پیشنهادهای امنیتی روسیه پاسخ دهد

رئیس‌جمهور فرانسه با تاکید بر لزوم کاهش تنش درخصوص بحران اوکراین، گفت اروپا باید به طور کامل در تهیه پاسخ به پیشنهادهای تضمین‌های امنیتی روسیه نقش داشته باشد.

ماکرون: اروپا به پیشنهادهای امنیتی روسیه پاسخ دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه گفت اتحادیه اروپا باید پاسخی برای پیشنهادهای امنیتی روسیه آماده کند.

ماکرون که طی گفتگوی ویدئوکنفراسی با سران اتحادیه اروپا و ناتو صحبت می‌کرد، اظهار داشت اروپا باید به طور کامل در تهیه پاسخ به پیشنهادهای تضمین‌های امنیتی روسیه که در دسامبر گذشته ارائه شد، مشارکت داشته باشد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کاخ الیزه طی بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «رئیس‌جمهور به شرکای خود درباره اهمیت مشارکت اتحادیه اروپا در آماده‌سازی پاسخی که قرار است به پیشنهادهای روسیه در دسامبر سال گذشته ارائه شود، صحبت کرد.»

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین خواستار تلاش برای کاهش تنش درخصوص اوکراین شد.

به گفته الیزه، ماکرون نسبت به وضعیت نزدیک مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که باید برای کاهش تنش زودهنگام تلاش کرد.

به نوشته ریانووستی، وی همچنین افزود: «این امر (کاهش تنش) همچنین مستلزم ادامه تلاش‌های مذاکره در چارچوب فرمت نرماندی است. همچنین نیاز به کار جمعی برای کاهش تنش‌ها با روسیه وجود دارد که شرکا و متحدان اروپایی از طریق گفتگوی گسترده در حال انجام آن هستند».

کاخ الیزه همچنین خبر داد که ماکرون به‌زودی تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواهد داشت.

همزمان دولت آلمان نیز اعلام کرد که سران این کشور و دیگر اعضای اتحادیه اروپا ضمن اعلام آمادگی برای حل مشکلات امنیتی از طریق گفتگو، خواستار کاهش تنش روسیه در مسئله اوکراین شدند. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول