اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی/ رشد 7 دلاری در یک روز

گندم مهمترین محصول اساسی تامین امنیت غذایی و تاثیرگذار در مناسبات سیاسی در پی افزایش قیمت جهانی در یکسال گذشته امروز نیز رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی/ رشد 7 دلاری در یک روز

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پس از شیوع ویروس کرونا در جهان قیمت انواع محصولات غذایی و کشاورزی در جهان در دور تند رشد قیمتی قرار گرفته و هر روز افزایش قیمت های جدیدی را شاهد هستیم. افزایش قیمت در محصولات اساسی می تواند تاثیری ناخوشایندی بر معیشت مردم در کشورها داشته باشد زیر بخش مهمی از سبد غذایی آنها را تشکیل می دهد.

گندم که مهمترین محصول اساسی از نظر تامین امنیت غذایی و حتی تاثیرگذار در مناسبات سیاسی در جهان به شمار می رود در پی افزایش های خود در یکسال گذشته امروز نیز رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

قیمت گندم امروز در بازارهای جهانی 6.75 دلار در هر بوشل افزایش یافت و به قیمت 807 دلار و 25 سنت به فروش رسد تا رکورد جدیدی از قیمت را در یکسال گذشته به ثبت برساند.

قیمت این محصول اساسی در روند افزایشی خود را از 648 دلار در هر بوشل آغاز کرد و امروز با 159 دلار افزایش به 807 دلار در هر بوشل رسیده است.

گندم موثرترین محصول در امنیت غذایی کشورها است که از سالهای گذشته روند افزایشی قیمت داشته و پس از شیوع ویروس کرونا رشد قیمت در دور تند قرار گرفته است. قیمت این محصول در 5 سال گذشته 420 دلار بوده و طی این مدت تقریبا دو برابر شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا، کشورهای صادر کننده صادرات خود را محدود و یا متوقف کردند زیرا درباره تامین امنیت غذایی مردم شان بیشتر احساس خطر کردند.

از سوی دیگر پروتکل های صادرات و قوانین سختگیرانه کشورها پس از شیوع ویروس کرونا، عرضه محصولات کشاورزی و غذایی را در بازارهای جهانی مختل کرد و همه اینها باعث شد که رشد قیمت ها سریعتر شود.

ایران امسال 8 میلیون تن کسری داشت تا نیاز کشور را تامین کند حدود 5 میلیون تن وارد شده و قرار است 3 میلیون تن دیگر هم وارد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول