اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آمارهای دستگاه‌ها از زنان سرپرست خانوار متضاد و متناقض است

نماینده اهواز در مجلس گفت: بانک اطلاعاتی مناسبی درباره زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و آمارهای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها متفاوت و در تضاد با هم است و سامانه جامع اطلاعات رفاه ایرانیان هم تکمیل نشده و برخط نیست.

آمارهای دستگاه‌ها از زنان سرپرست خانوار متضاد و متناقض است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کمیسیون اجتماعی در حوزه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: در لایحه بودجه 1400 توانستیم برای نخستین بار 500 میلیارد تومان و 13 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی آنان در نظر گرفته شود.

وی افزود: اعتبارات قابل توجهی نیز در حوزه زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شد اما چون متولی واحدی ندارد و هیچ‌یک از دستگاه‌ها مسئولیت تکالیف قانونی را عهده‌دار نمی‌شوند، شاهد سیاست‌گذاری واحدی در این حوزه نیستیم و تعداد آنها رو به رشد است لذا اعتبارات اختصاص یافته تأثیری نکرده است.

نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: بانک اطلاعاتی مناسبی در خصوص زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و آمارهای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها متفاوت و در تضاد با هم است، از سوی دیگر سامانه جامع اطلاعات رفاه ایرانیان تکمیل نشده و برخط نیست لذا وزارت تعاون باید نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

حسینی با بیان اینکه وزارت کشور و شورای اجتماعی آن مسئولیت آن مسئولیت مستقیم زنان سرپرست خانوار را دارد اظهار داشت: با این حال شورای اجتماعی جز چند جلسه محدود، هیچ خروجی نداشته است ضمن اینکه برای تقویت حوزه زنان سرپرست خانوار باید لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانواده توسط معاونت زنان ریاست جمهوری با جدیت پیگیری و به مجلس داده شود.

وی افزود: بیمه زنان سرپرست خانوار نیز باید از سوی سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شده و مجلس و کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه 1401 اعتبارات مستقلی درباره بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص دهند چرا که تا سال 98 اعتبارات مختص بیمه‌ای این قشر از زنان در قانون بودجه مشخص بود اما در سال‌های بعد تصریح نشد و هر سال کمرنگ‌تر شد.

نماینده اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: لازم است ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی که در تبصره 16 قانون بودجه آمده و بر عهده بانک‌های عامل کشور است، با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول