اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پرستاران چگونه حق «تعرفه گذاری خدمات پرستاری» را دریافت می کنند؟

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: از اول دی‌ماه هر گونه کارانه‌ای که پرستاران دریافت می‌کنند مبتنی بر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است و به اضافه‌کاری، حقوق و پرداختی‌های رفاهی سیستم‌های دیگر ربطی ندارد.

پرستاران چگونه حق «تعرفه گذاری خدمات پرستاری» را دریافت می کنند؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری امروز در همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، روسای هیات‌ مدیره‌های نظام پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به خدمات فراوان کادر درمان و جامعه پرستاری در دوران کرونا، اظهار داشت: بالغ بر 150 شهید نظام سلامت تقدیم کرد و همه پرستاران بین یک تا سه بار به کرونا مبتلا شده و زحمات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحمل شدند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاری به جامعه پرستاری کشور یادآور شد: با کمبود نیروی انسانی پرستاری مواجه هستیم، اما بی‌سابقه‌ترین مجوزهای استخدام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتیم و توانستیم اعتباری را در کمیسیون تلفیق برای این موضوع به وجود آوریم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیگیری‌ها برای تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و 89 روزه پرستاری، افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به تصویب رسید.

میرزابیگی با بیان اینکه اکنون به دوران پساکرونا می‌رسیم و باید به نوع نیاز مردم، سالمندان و بیماری‌های مزمن با توجه به شرایط جدید توجه کنیم، گفت: همه باید وارد عرصه جدید مراقبت‌های پرستاری شویم؛ضمن اینکه از یک طرف نیز نباید زمین بازی پرستاران، بیمارستان باشد و در چنین شرایطی موفق نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا بخشی از مراکز هوم کر که بخش معدودی بودند و در تزریق رمدیسیور فعالیت داشتند خدمات خوبی ارائه نداده اما بخش دیگر در این دوران به خوبی به بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند؛ ضمن اینکه در 5 بیماری مزمن خدمات مربوط تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهد گرفت تا فضای بهتری برای مراقبت‌های پرستاری در دوران پساکرونا باشد. همچنین از پلتفرم‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاری در فراهم کردن شرایط بهتر برای فعالیت پرستاران در نظام سلامت، ابراز داشت: اصلاح نظام پرداخت، برنامه دراز مدت ماست و برای پیگیری آن به ساختار و وقت نیاز داریم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه جلسات بسیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با سازمان‌های مختلف در این خصوص برگزار کرده‌ایم. به حاشیه‌ها توجه نداریم و حرفی نزده‌ایم که به آن عمل نکنیم؛ چراکه نیازها نامحدود و فرصت محدود است.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه سیستم قاصدک در پرداخت‌ها دیگر برنخواهد گشت، گفت: تفکیک اضافه کار و کارانه صورت گرفته، ضمن اینکه به دنبال اجرای فصل دهم هستیم و باید پرداخت معوقات به زمان معقول 3 تا 4 ماه برسد.

وی با بیان اینکه تصویب آیین نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مصوب شده است، افزود: موضوع فوق‌العاده خاص و آیتم‌های دیگر در دستور ستاد ملی کرونا قرار دارد، ضمن اینکه به مسائل مربوط به تبدیل وضعیت قراردادهای 89 روزه موضوع شبه ایثارگری پرستاران و مالیات نیز توجه داریم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اقدامات مجلس در بهبود شرایط فعالیت پرستاران، خاطرنشان کرد: باید اعلام کنیم از اول دی‌ماه هر گونه کارانه‌ای که پرستاران دریافت می‌کنند مبتنی بر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است و به اضافه‌کاری و حقوق و پرداختی‌های رفاهی سیستم‌های دیگر ربطی ندارد.

میرزابیگی با اشاره به جزئیات محاسبه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اظهار داشت: خدمات پرستاری و دسته خدمتی سامان پیدا می‌کند و به آن K تعلق می‌گیرد؛ به طوری که این بر اساس ارزش نسبی محاسبه می‌شود و اینکه گفته می‌شود در اجرای این قانون نیازسنجی و استانداردسازی لازم صورت نگرفته، این طور نیست؛ چراکه ارزش نسبی خدمات پرستاران بر اساس K تعیین می‌شود؛ البته پرستاران باید مسئولیت خدمت خود به بیماران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپذیرند.

وی با اشاره به جدیدترین اخبار در حوزه پرداخت حقوق به پرستاران، افزود: در 72 ساعت اخیر اتفاق خوبی افتاده است؛ به طوری که در کمیسیون تلفیق علاوه بر آنکه تا پایان سال جاری حدود هزار میلیارد تومان به موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص پیدا کرده، 5 هزار میلیارد تومان نیز برای سال آینده ردیف اعتباری در نظر گرفته شد و 12 هزار میلیارد تومان نیز برای تبدیل وضعیت‌ها اختصاص یافته، یعنی به همین میزان عدد از درآمد اختصاصی وزارت بهداشت آزاد می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول