اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نقل‌قول قالیباف از رهبر انقلاب دربارۀ آسیب‌های اجتماعی/ 20 سال غفلت کرده‌ایم

رئیس مجلس گفت: در جلسه‌ای که در محضر رهبر انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان به مسئولان فرمودند که ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب‌های اجتماعی غفلت و کوتاهی کرده‌ایم.

نقل‌قول قالیباف از رهبر انقلاب دربارۀ آسیب‌های اجتماعی/ 20 سال غفلت کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده انجام شد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جمع‌بندی مطالب مطرح شده اظهار داشت: امروز موضوع زنان و خانواده مستقیما بر روی پویایی و پیشرفت کشور تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه، توجه به خانواده از اولویت‌های جدی کشور است، به نقل یکی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که در محضر رهبر انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان به مسئولان فرمودند ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب‌های اجتماعی غفلت و کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بخشی از این غفلت و کوتاهی در واقع متوجه یکایک ما در دولت و مجلس است. ما امروز قریب به 5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم و 52 درصد اینها فاقد بیمه و مستمری هستند، 38 درصد آنها جزء 3 دهک پایین جامعه و 19 درصد آنها نیز تحت هیچ پوشش حمایتی نیستند.

قالیباف گفت: در این شرایط اقتصادی امروز که خانواده‌هایی که مرد و زن خانه هردو شاغلند و در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زنند، یک زن سرپرست خانوار چه وضعیتی دارد؟ همه ما در دولت و مجلس باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول