اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مقدم‌فر: شهید سلیمانی هم در میدان جنگ و هم در میدان جهاد تبیین دین بهترین بود

عضو هیأت داوران جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) این جشنواره را عرصه جهاد تبیین معارف رضوی دانست و گفت: شهید سلیمانی از فعالان میدان جهاد تبیین بود و سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه کم‌نظیرش یکی از عرصه‌های جهاد تبیین بود.

مقدم‌فر: شهید سلیمانی هم در میدان جنگ و هم در میدان جهاد تبیین دین بهترین بود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری دومین جشنواره رسانه امام رضا (ع) با حضور اکبر نصر‌اللهی دبیر علمی، محسن هوشمند دبیر اجرایی، حمیدرضا مقدم‌فر عضو هیأت داوران و عبدالکریم خیامی عضو هیأت داوران جشنواره در محل بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس روضوی در تهران برگزار شد.

حرم امام رضا (ع) مهم‌ترین کانون معنویت کشور است

حمیدرضا مقدم‌فر در نشست خبری دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) حرم امام رضا (ع) را مهم‌ترین کانون معنویت دانست و گفت: امروز حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) و آستان قدس رضوی، یکی از بزرگترین کانون‌ها و مراکز معنویت و نشر معارف اسلامی و تشیع است که این امر اهمیت این جشنواره را نشان می‌دهد.

آستان مقدس رضوی فقط یک زیارتگاه نیست و پناهگاهی برای مردم است

وی با بیان اینکه زیارتگاه به خودی خود دارای عظمت خاصی است، ادامه داد: حرم مطهر رضوی فقط یک زیارتگاه نیست بلکه مرکز و کانونی برای اتصال مردم به خدا، معارف اهل بیت (ع) و توسلات و ادعیه آنهاست به عبارتی حرم مطهر همچون پناهگاهی برای مردم در حوزه معنویت است که با توجه به برگزاری برنامه‌ها و جلسات مختلف در آن، به مرکزی برای تولید معارف دینی تبدیل شده است.

جشنواره امام رضا (ع) جهاد تببین است/ لزوم ورود فعالان رسانه به عرصه جهاد تبیین

مقدم‌فر با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: این جشنواره عرصه جهاد تبیین است. در واقع اهالی رسانه با حضور خود در در بخش‌ها و قالب‌های مختلف این جشنواره حضوری جهادی در تبیین معارف دینی، اسلامی و تشیع دارند. امروز دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) با تمام ابزارهای رسانهای با جنگ روانی، شناختی و ادراکی تلاش می‌کنند افکار عمومی مردم را از معارف قرآن و اهل بیت (ع) دور کنند.

دشمن می‌خواهد ما را از عرصه جهاد تبیین دور کند

وی ادامه داد: بنابر این حضور ما در این جشنواره در برابر دشمنی که می‌خواهد مردم را از این عرصه دور کند می‌جنگیم پس جهاد و نهضت تبیین و تلاش رسانه‌ای برای تبیین معارف دین است. شهید حاج قاسم سلیمانی، افتخارش خادمی حضرت رضا (ع) بود اما دو صفت و ویژگی در خادم بودنشان داشتند.

شهید سلیمانی هم در میدان جنگ و هم در میدان جهاد تبیین دین، بهترین بود

داور جشنواره رسانه امام رضا (ع) درباره شهید سلیمانی افزود: این شهید عزیز نخست در عرصه جهاد سخت و دفاع از حرم را عالی‌ترین مقام را داشت و والاترین شهید عرصه دفاع از حرم اهل بیت (ع) شد. همچنین او در عرصه جهاد تبیین موفق بود. سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه کم‌نظیر شهید سلیمانی، یکی از عرصه‌های جهاد تبیین بود. صحبت‌های چند سال پایانی عمر ایشان قبل از شهادتش، نشان‌دهنده این امر است که ایشان در جهاد تبیین عرصه طولانی را طی کرده است. وصیت‌نامه کم‌نظیر ایشان یک عرصه موفقی از بیان معارف اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی است.

شهید سلیمانی شهید آستان امام رضا (ع) و همه اهل بیت (ع) است

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه شهید سلیمانی خادم حرم رضوی بود، گفت: خدمت‌گزاران شهید سلیمانی در آستان قدس رضوی خدمت می‌کنند چون شهید سلیمانی خودش را خادم امام رضا (ع) می‌دانست و به طور رسمی خادم امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) بود و جانش را در این عرصه گذاشت و شهید آستان قدس رضوی و همه آستان‌های مطهر اهل بیت (ع) بوده است.

شرکت در جشنواره رسانه امام رضا (ع) صرفاً یک رقابت نیست بلکه به نوعی خادمی امام رئوف است

وی ادامه داد: شرکت اهالی رسانه در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) همچون شرکت در سایر جشنواره‌ها نیست. همچنین این جشنواره یک مسابقه و رقابت نیست. این جشنواره به نوعی خادمی امام رضا (ع) است. تولیدات خود را به عنوان خدمت به آستان قدس رضوی و اهل بیت (ع) باید در نظر بگیرید. همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب در عرصه رسانه یک فراخوان به عرصه جهاد تبیین بود و مخاطب آن مداحان اهل بیت (ع) و وعاظ بودند اما در واقع به نوعی فراخوان به تمامی نخبگان کشور در عرصه جهاد تبیین بود. شرکت‌کنندگان جشنواره وارد عرصه جهاد تبیین می‌شوند و چه خوب است که جهاد خودشان را از حرم امام رضا (ع) شروع کنند.

رزمندگان دفاع مقدس قبل از اعزام و پس از بازگشت از جبهه به زیارت امام رضا (ع) می‌رفتند

مقدم‌فر به توسل رزمندگان دفاع مقدس به امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: توفیق داشتم که عرصه دوران دفاع مقدس را درک کردم و خادم آن دوران بودیم. بسیاری از عزیزان رزمنده آغاز حرکت جبهه خود را از زیارت حرم رضوی قرار داده و عهد و پیمانی با امام رضا (ع) می‌بستند. اگر شهید نمی‌شدند در بازگشت مجدد به حرم مطهر رضوی مشرف شده و از این امام همام تشکر می‌کردند. اهالی رسانه جهاد تبیین خود را با مشارکت در این جشنواره و حرم امام رضا (ع) شروع کنند و در جهاد تبیین معارف رضوی نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول