اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم دریافت کارت تردد عشایر آذربایجان‌غربی قبل از آغاز فصل کوچ

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی از دریافت کارت تردد عشایر در استان قبل از آغاز تردد خبر داد.

لزوم دریافت کارت تردد عشایر آذربایجان‌غربی قبل از آغاز فصل کوچ

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی ناجی در جلسه شورای اداری و هماهنگی شرکت‌های تعاونی عشایری اظهارداشت: هرگونه خدمات ، تسهیلات و نهاده به عشایر دامدار تنها با کارت شناسایی دامداری و کارت تردد دام انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  صدور کارت تردد عشایری در جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی دام عشایر، عشایر واقعی و تسهیل در تردد عشایر و دام‌های عشایری در کوچ بهاره و پاییزه نقش موثری دارد.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌غربی افزود: هدف اصلی تشکیل شرکت‌های تعاونی عشایری، ارائه خدمات مورد نیاز عشایر و حمایت و پشتیانى از تولید، تهیه و تامین نهاده‌های دامی، بازاریابى محصولات و تولیدات عشایر و رفع نیازهاى جامعه عشایر است.

ناجی اضافه کرد: ساماندهی سرگروه‌هاى تعاونى طبق اساسنامه و حسابرسى‌ها و برگزاری به موقع مجامع شرکتهای تعاونی عشایری ضروری است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: شرکتهاى تعاونى و ادارات شهرستان‌ها به منظور شناسایی عشایر واقعی، هویت دار کردن آنان و صدور کارت تردد اهتمام جدی داشته باشند.

ناجی گفت: شناسنامه دار کردن و ساماندهى دامداران عشایر طبق سرشمارى مورد تائید مرکز آمار از اهداف سازمان عشایر است.

وی افزود: از مزایای این طرح احصا  آمار دقیق عشایر، هویت‌دار شدن آنان برای نسل‌های متوالی، جابه جایی راحت دام در انجام کوچ  ییلاقی و قشلاقی و جلوگیری از قاچاق دام عشایر است. 

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره بر اهمیت قرارگاه تامین امنیت غذایی یادآور شد: رصد و پایش قیمت نهاده‌های دامی و کنترل و نظارت بر قیمت  محصولات در بازار از وظایف مهم و مستمر قرارگاه در استان و شهرستانها می‌باشد.

ناجی عنوان کرد: بایستی قرارگاه تامین امنیت غذایی، حمایت از طرح امنیت غذایی و رفع مشکلات مربوط به عشایر کارشناسان و اعضای قرارگاه امنیت غذایی در جهت افزایش عملکرد در حوزه عشایر به کار گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول