اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ایران و هند‌ سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راه اندازی کردند

ایران و هند، یک مسیر جدید کشتیرانی میان چابهار و بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» به منظور انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد کرده اند.

ایران و هند‌ سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راه اندازی کردند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از تریبیون ایندیا، یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.

جلیل اسلامی، معاون‌ سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حمل و نقل کانتینری میان دو کشور از طریق این مسیر را میان 10 تا 15 روز انجام می دهد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حمایت از بازرگانانی که از این خطوط استفاده می‌کنند، مشوق های تعرفه‌ای لازم و تسهیلات بر عوارض و هزینه های حمل و نقل ارائه خواهد داد.

هند قبلا خطوط کشتیرانی دیگری میان چابهار و بنادر هندی بمبئی و موندرا در سال 2017 ایجاد کرده بود. در ژانویه 2019، دومین مسیر کشتیرانی مستقیم افتتاح شد.

این مسیر از بمبئی، موندرا، کاندلا، چابهار گذر کرده و در نهایت به بندرعباس در جنوب ایران می رسد. هند از این مسیرهای کشتیرانی برای انتقال کالا به افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه استفاده می کند.

هند از طریق بندر چابهار می تواند پاکستان را دور بزند و کالا به افغانستان و آسیای میانه ارسال کند و افغانستان نیز می تواند از طریق دریا به هند متصل شود.

ایران پروژه ای برای نصب و راه اندازی تجهیزات مدرن بارگیری و تخلیه بار از جمله جرثقیل های بندری متحرک در بندر شهید بهشتی در چابهار به هند داده است.

نخستین نشست سه جانبه ایران- هند- ازبکستان در ماه گذشته برای توسعه مسیرهای ارتباطی با کشورهای آسیای میانه برگزار شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول