اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

20 روز کمک مومنانه جهادی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان/ کتابخانه‌ای که مرکز خیرات شد

مسئول موسسه خیریه «زندگی خوب» با بیان این‌که هم‌اکنون ۲۰ روز از امدادرسانی موسسه زندگی خوب در سیل اخیر بخش جنوبی سیستان و بلوچستان می‌گذرد، گفت: همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) ۲۰۰ بسته معیشتی را توزیع کردیم.

20 روز کمک مومنانه جهادی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان/ کتابخانه‌ای که مرکز خیرات شد

حسین بابازاده مقدم، مسئول موسسه خیریه حمایتی و آموزشی زندگی خوب در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: موسسه ما در سازمان بهزیستی استان تهران و البرز با هدف کمک به کودکان کار و خیابانی و کودکان محروم از آموزش و تحصیل به میدان آمده است تا برای این قشر کاری انجام دهد. از سال ۹۴ به صورت رسمی و ۴ سال قبل‌تر از سال ۹۰ به صورت غیررسمی در استان‌های تهران و البرز با همکاری نهادهای دولتی، خصوصی و قضایی برای کمک به کودکان کار وارد عرصه شدیم و ابتدا شناسایی را در دستور کار گذاشتیم.

شناسایی ۱۷۰۰ پرونده کودکان کار برای حمایت

وی افزود: کار شناسایی ما در دو استان تهران و البرز و بعد در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی منجر به تشکیل ۱۷۰۰ پرونده از کودکان کار شد. ما توانستیم ۲۵۰ کودک را از چرخه کار اجباری خارج کنیم و برای مابقی نیز خدماتی در زمینه جلوگیری از تعرض جسمی و روانی، ترک اعتیاد و بازگشت به تحصیل را ارائه کنیم.


کمک به کودکان برای بهبود وضع زندگی آن‌ها

بابازاده تصریح کرد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اقدام به توزیع سبدهای کالا در میان کپرنشینان کهیر از توابع کنارک استان سیستان و بلوچستان کردیم. در این منطقه ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک دچار سوء تغذیه هستند و متاسفانه خانواده‌های آنان نیز شغل ثابتی ندارند.

توزیع ۳۶۰۰ سبد کالا در میان محرومان سیستان و بلوچستان

مسئول موسسه خیریه حمایتی و آموزشی زندگی خوب با اشاره به اینکه این موسسه از سال ۹۶ تاکنون ۳۶۰۰ سبد کالا در میان محرومان و نیازمندان این استان توزیع کرده است، خاطرنشان کرد: همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) ۲۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات و گوشت و مرغ گرم را توزیع کردیم.


ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی یکی از برنامه‌های این خیریه در سیستان و بلوچستان است

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ روز از امدادرسانی موسسه زندگی خوب در سیل اخیر بخش جنوبی سیستان و بلوچستان می‌گذرد، گفت: نیروهای امدادی زندگی خوب مشغول مرمت بنای نیازمندان و معلولین هستند. 

کتابخانه‌ای که مرکز خیرات شد

بابازاده به اشاره به اینکه کتابخانه‌ای نیز برای وحدت و تعالی در شهر دشتیاری افتتاح کردیم، گفت: این واحد فرهنگی در قلب مناطق محروم جنوب استان سیستان و بلوچستان، توانسته وحدت، معنویت و دانایی را در منطقه ضریب  دهد. این مجموعه ۱۲۰ مترمربع مساحت و ۴ هزار جلد کتاب دارد و به کانونی برای همدلی دوستانه و مومنانه اهل سنت و شیعیان تبدیل شده است.


تمام برنامه‌های این خیریه با محوریت کتابخانه برگزار می‌شود

مسئول موسسه «زندگی خوب» در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، بهداشتی و پزشکی و حمایت از کودکان، از جمله ثمرات ارزشمند این بنای محقر اما پرفایده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول