اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مترو تهران -پیشوا، چشم انداز روشنی ندارد/پروژه سه ساله‌ای که پس از 15 سال هنوز تمام نشده است

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه دولت وقت در خصوص پروژه تهران به پیشوا بوده نه تهران به گرمسار گفت: پروژه که قرار بود سه ساله تحویل و به بهره برداری برسد امروز ۱۵ سال از آن می گذرد و با وجود تزریق اعتبارات ملی، هنوز چشم انداز روشنی ندارد.

مترو تهران -پیشوا، چشم انداز روشنی ندارد/پروژه سه ساله‌ای که پس از 15 سال هنوز تمام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه با متولیان پروژه قطار حومه ای تهران به پیشوا، اظهار کرد: در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی و استاندار تهران، پروژه مترو شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک شروع شد و براساس زمان بندی طرح در آن مقطع، قرار شد این پروژه سه ساله تحویل و در در سال ۸۸ و ۸۹ افتتاح و به بهره برداری برسید.

وی گفت: در حال حاضر آن سه سال، امروز به ۱۵ سال و چند ماه تبدیل شده و هنوز هم چشم انداز روشنی در خصوص این پروژه نداریم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل دیگری که این پروژه پیدا کرد، تبدیل مترو به قطار حومه ای بود که متأسفانه باعث شد کار به شکل دیگری دنبال شود که مطابق خواسته مردم نبود.

نوش آبادی بیان کرد: بودجه لازم برای افتتاح کامل تهران به پیشوا کافی بود اما با اضافه شدن گرمسار کار اجرایی این پروژه طولانی‌ شد و یکی از دلایل هم همین موضوع بود.

وی خاطرنشان کرد: هر مقدار اعتباری که در این به این پروژه تزریق شد، در یک مسیری قرار گرفت که نه گرمساری ها و نه شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک به نتیجه نرسیدند.

این مقام مسؤول عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که دنبال می کنم و سوالم از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور است، در خصوص علت عدم اجرای اصلی پروژه مترو به پیشوا و مشکلاتی از قبیل طولانی شدن مسیر از ۴۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر، واقعا در کدام منطقه ای می توان پاسخ داده شود، پروژه ای که به عنوان پروژه تهران به پیشوا بوده به پروژه تهران به گرمسار تبدیل شود.

نوش آبادی گفت: حتی همین قطار حومه ای هم ناقص است، پل ها و زیرگذرها نیر بلاتکلیف مانده اند، علی رخم چندین بار تذکری که در صحن مجلس شورای اسلامی در این خصوص دادم و صحبت هایی که با وزیر کشور، استاندار سابق و کنونی داشتم، متأسفانه گره مشکلات و موانعی که بر سر راه پروژه مترو تهران به پیشوا بوده باز نشده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم این پروژه ملی باشد که هست و هرساله ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار در نظر گرفته می شود و در طی دو سال اخیر ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه به تصویب رسیده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک اظهار کرد: طبق گزارشات، این پروژه امکان تبدیل قطار حومه ای به مترو را دارد و هم بحث اعتبارات آن به طور پایدار و منظم وجود دارد و تزریق می شود و هم عنوان پروژه مشخص بوده است‌، مصوبه ای که در دولت وقت بوده پروژه تهران به پیشوا بوده نه تهران به گرمسار و چرا باید امروز چنین اتفاقی بیافتد و این سوال بسیار مهم و بحث بسیار جدی است که واقعا مطالبه به حق مردم است.

نوش آبادی گفت: بنده از ابزارهای نظارتی خودم در حد توان استفاده می کنم و چندین بار هم تذکر دادم و امروز هم سوالم را تحویل هیئت رئیسه کردم.

وی ضمن بیان اینکه مردم از شرایط فعلی قطار حومه ای تهران به پیشوا گلایه دارند، خاطرنشان کرد: بی نظمی در حرکت قطار، عدم سرمایش و گرمایش در قطار زیاد است و مردم حق دارند گلایه کنند و باید برای این موضوع مسؤولین ذیربط چاره ای بیندیشند تا همین موانع این چنینی برطرف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول