اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدگاه جمهوریخواهان آمریکا؛ «پوتین» قوی‌تر از «بایدن» است

تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان داد که بیش از نیمی از جمهوریخواهان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را قوی‌تر از «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده می‌دانند.

دیدگاه جمهوریخواهان آمریکا؛ «پوتین» قوی‌تر از «بایدن» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان داد که هر ۶ نفر از ۱۰ جمهوریخواه و مستقلان متمایل به حزب جمهوریخواه (۶۲ درصد) بر این باورند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه «رهبری قوی‌تر» از «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده است.

به نوشته وبگاه «یاهو نیوز» بر اساس نظرسنجی مشترک یاهو و موسسه «یوگو» کمتر از نیمی از جمهوریخواهان (۲۵ درصد) از جانبداری خودداری کرده و گفتند که هیچ‌یک از این دو رئیس جمهور قوی‌تر از دیگری نیست.

این نظرسنجی نشان داد که تنها چهار درصد از جمهوریخواهان می‌گویند که بایدن از پوتین قوی‌تر است.

«جان سایفر» از ماموران سابق سیا که در روسیه نیز مدتی اقامت داشت به یاهو نیوز گفت:«ولادیمیر پوتین از ایالات متحده متنفر است. او می‌‌خواهد هر کاری که می‌تواند برای تضعیف ایالات متحده در سراسر جهان انجام دهد. او به نیروهای ما در افغانستان حمله کرده است. پوتین همه مسائل سیاست خارجی، از جمله مسائل سیاست خارجی را که جمهوریخواهان سال‌ها در سراسر جهان از آن‌ها حمایت کرده‌اند، زیر پا گذاشته است.»

در این نظرسنجی که مورخ ۲۰ تا ۲۴ ژانویه  (پنجشنبه ۳۰ دی تا دوشنبه ۴ بهمن) انجام شد، ۱۵۶۸ بزرگسال آمریکایی مشارکت کردند. این نظرسنجی در بحبوحه تنش غرب به سرکردگی آمریکا با روسیه بابت اوکراین انجام شد.

نظرسنجی دیگر نیز نشان دا دکه محبوبیت بایدن  به پایین‌ترین حد خود رسیده است.در آخرین نظرسنجی «هاروارد کپس/هریس»که نتایجش منحصراً برای وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا منتشر شد، محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت.

در نظرسنجی مذکور، ۱۸ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده گفتند که به شدت عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، در حالی که ۲۱ درصد گفتند که تا حدودی آن را تایید می‌کنند. در همین حال، ۵۳ درصد گفتند که تا حدودی یا به شدت از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا ناراضی هستند. 

این رقم نسبت به میزان محبوبیت بایدن در ماه نوامبر که ۴۵ درصد بود، ۶ درصد کمتر است؛ در حالی که میزان نارضایتی از او نسبت به ۵۱ درصد دو ماه پیش افزایش یافته است. محبوبیت ۳۹ درصدی او کمترین میزان از زمان شروع نظرسنجی هاروارد کپس/هریس در ماه مارس است.

 کاخ سفید در چند موضوع داخلی و خارجی با مشکل مواجه است. تورم باعث نگرانی اقتصادی در سراسر ایالات متحده شده و به بالاترین سطح در دهه‌های اخیر رسیده که بخشی از آن ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا است و در پی موج اُمیکرون در آمریکا، سیستم‌های بهداشت و درمان این کشور با مشکل مواجه شده است.گزارش رسانه‌ها از آشفتگی شدید در نظام بهداشت عمومی آمریکا و بیکاری شدید ناشی از شیوع سویه کرونای اومیکرون در این کشور حکایت دارد. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول