اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

10 جاذبه برتر گردشگری ازبکستان

ازبکستان در سال‌های اخیر گردشگران خارجی بسیاری به خود جذب کرده و در نشریات مختلف خارجی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

10 جاذبه برتر گردشگری ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان در سالهای اخیر گردشگران خارجی بسیاری به خود جذب کرده است و در نشریات مختلف خارجی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

اخیرا نشریه «Novastan» مقالهای را تحت عنوان «ازبکستان: 10 مسیر ناشناخته برتر برای گردشگری» منتشر کرده است. مولفان تأکید میکنند که در این کشور علاوه بر شهرهای باستانی مانند «سمرقند»، «بخارا» و «خیوه»، جاذبه های گردشگری دیگر نیز وجود دارند که گردشگران در وهله اول باید از آنان بازدید کنند.

این نشریه می‌نویسد: طبیعت منحصر به فرد و فرهنگ معاصر این کشور توجه گردشگران از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. برخی از مناظر ازبکستان به سوئیس شباهت دارد.

مولفان خاطرنشان کردند: باغ ملی «زامن» واقع در استان «جزخ» می‌تواند علاقمندان به اکوتوریسم را به خود جذب کند. با توجه به گیاهان متنوع، این باغ ملی با نام «سوئیس ازبکی» معروف است.

این نشریه همچنین به گردشگران توصیه می‌کند که از جاذبه‌های اصلی «قره قلپاقستان» یعنی از موزه دولتی هنر «نوکوس» به نام «ساویتسکی» که در آن مجموعهای بزرگ از هنر معاصر روسی در نیمه اول قرن بیستم نگهداری میشود، بازدید کنند. مولفان از این محل به عنوان «لوور در بیابان» نام بردند.   

این روزنامه همچنن نوشت: این موزه دارای 100 هزار اثر منحصر به فرد است. در اینجا دومین مجموعه‌ای بزرگ از هنرهای پیشرو (آوانگارد) روسیه نگهداری می‌شود. در سال 2001 میلادی روزنامه انگلیسی «گاردین» از آن به عنوان «یکی از زیباترین موزه‌های جهان» نام برد.

همچنین به گردشگران توصیه شده که از مکان‌های ناشناخته دیگری در ازبکستان از جمله از «شهر سبز»، وطن «امیر تیمور»، مخزن «حصار» واقع در فاصله 35 کیلومتری از «شهرسبز» در رودخانه «آکسو»، روستاهای کوهستانی «گیلان» و «کول» و کوه مقدس «حضرت سلطان»، دریاچه «ایدرکول»، تنگه «سارمیچ سای» با نمونه‌هایی از سنگ نگاره‌ها بازدید کنند.

به نوشته این  روزنامه، گردشگران همچنین می‌توانند به شهر «مرغلان» سفر و فرآورده‌های ابریشمی خالص بخرند، از «خقند»، «کارشی»، رصدخانه کوهستانی «میدانک» و «دروازه آهنین» در گردنه ناحیه «بایسون» استان «سرخان دریا» بازدید کنند.

پیشتر ازبکستان بر اساس گزارش نشریه «ایندیپندنت»، در فهرست 10 کشور جهان‌ برای گردشگری در سال 2022 میلادی قرار گرفته است.

در پایان سال 2021 میلادی روزنامه «تایمز» از ازبکستان به عنوان یکی از «حیرت انگیزترین مکان‌ها برای استراحت» نام برده است.

نشریه «Country and Town » نیز به نوبه خود مقاله‌ای را در مورد اسکی در اوقات فراغت در ازبکستان منتشر کرد. در این مقاله آمده است که در استراحتگاه «امیرسای» همه شرایط برای اسکی وجود دارد.

در این میان فقط در ماه نوامبر سال 2021 میلادی به ازبکستان بیش از 500 هزار نفر گردشگر خارجی سفر کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول