اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«سی‌ان‌ان» دومین شهر بزرگ اوکراین را به روسیه داد+فیلم

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارش شب گذشته خود، دومین شهر بزرگ اوکراین را متعلق به روسیه خواند.

«سی‌ان‌ان» دومین شهر بزرگ اوکراین را به روسیه داد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ادعاهای واشنگتن و متحدانش درباره «تدارک روسیه برای حمله به اوکراین» ادامه دارد، اقدام شبکه تلویزیونی مطرح آمریکایی در متعلق دانستن یک شهر اوکراینی به روسیه خبرساز شده است.

همزمان با ادامه تنش‌آفرینی مقام‌های آمریکایی، انگلیسی و برخی متحدان آنها درباره تحولات مرتبط با روسیه و اوکراین، شامگاه سه شنبه (دیشب) «کریستین امانپور» مجری ارشد سی‌‌ان‌ان برنامه‌ای را با این موضوع روی آنتن این شبکه برد.

در بخشی از این برنامه ویژه شبکه سی‌ان‌ان که به طور سنتی روابط نزدیکی با دموکرات‌ها و دولت کنونی جو بایدن دارد، فیلمی از تحرکات نظامی ادعایی روسیه در منطقه مرزی با اوکراین منتشر شد.

در بالای صفحه‌ فیلمی که سی‌ان‌ان آن را منتشر کرد، تاکید شده که این فیلم در ابتدا توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده و مربوط به از تحرکات نظامی جمعه هفته گذشته این کشور از قبیل حرکت تانک‌ها و ادوات نظامی است.

موضوعی که باعث ایجاد جنجال درباره این فیلم شده، اقدامی سوال برانگیز سی‌ان‌ان در استفاده از برچسبی است که همزمان با انتشار این فیلم پخش شد. به ادعای برچست ادعایی این شبکه آمریکایی، تحرکات نظامی مذکور در شهر «خارکیف» روسیه انجام شده است.

شهر خارکیف با بیش از ۱.۴ میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ اوکراین است و در شرق این کشور واقع شده است و مشخص نیست که دلیل سی‌ان‌ان برای تعلق این شهر اوکراینی به روسیه، بی اطلاعی بوده یا این رسانه آمریکایی گاف داده است.

 

 

کریستین امانپور در این فیلم ابتدا به مخاطبان سی‌ان‌ان درباره تماشای برنامه او خیر مقدم می‌گوید و مستقیم به سراغ اتهام زنی علیه روسیه می‌رود.

این خبرنگار می‌گوید: «در حالی که ترس از جنگ در سراسر اروپا طنین انداز شده است، دبیرکل ناتو به من گفت که دیپلماسی با روسیه هنوز نمرده است. استولتنبرگ البته گفت این بسته به تصمیم (ولادیمیر) پوتین است که از تجاوزگری بکاهد. تنش‌ها همچنان در مرز روسیه و اوکراین بالا است، نیروها ناتو در وضعیت هشدارباش هستند، کشتی‌ها و جنگنده‌های نظامی بیشتری به شرق اروپا ارسال شده‌اند».

خبرگزاری اسپوتنیک درباره برنامه شب گذشته کریستین امانپور خبرنگار ارشد شبکه سی‌ان‌ان امانپور با موضوع تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین گزارشی منتشر کرد و این رسانه آمریکایی را به سخره گرفت.

در گزارش این رسانه روس آمده است: «سی‌ان‌ان در یکی از آخرین برنامه‌های خود کاری بیشتر از انتشار یک گزارش درباره وضعیت فعلی اوکراین انجام داد. به معنای واقعی کلمه مرزهای کشور را با قرار دادن یک برچسب مکان که روی آن نوشته شده بود "خارکیف، روسیه" تغییر داد».

اسپوتنیک افزود: «خارکیف با بیش از ۱.۴ میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ اوکراین است. این شهر که زمانی یکی از تولیدکنندگان اصلی تانک در اتحاد جماهیر شوروی بود، در ۵۴ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد. (خارکیف) با داشتن ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، اغلب به عنوان یک مرکز آموزشی در نظر گرفته می‌شود».

اسپوتنیک گزارش داد، سی‌ان‌ان در یکی از آخرین برنامه‌های خود درباره اوکراین، به معنای واقعی کلمه مرزهای کشور را تغییر داد

 

اقدام جنجالی شبکه سی‌ان‌ان در اعلام تعلق دومین شهر بزرگ اوکراین به روسیه در بحبوحه اتهام‌زنی‌ها و ادعاهای آمریکا برخی از متحدانش درباره تدارک مسکو برای حمله به روسیه انجام شده است؛ اتهام‌زنی‌ها و ادعاهایی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

مقام‌های روسیه از رئیس‌جمهور این کشور گرفته تا وزرای دفاع و خارجه، طی هفته‌های اخیر بارها درباره وضعیت جاری در قبال اوکراین موضع گرفته‌ و ضمن رد ادعای تدارک مسکو برای حمله به این کشور، به آمریکا و متحدانش درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو و گسترش بیش از پیش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول