اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار کولاک و بهمن در جاده‌های شمال کشور

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف و باران از فردا در مازندران، گفت: آب‌گرفتگی معابر، یخبندان، کولاک، وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

هشدار کولاک و بهمن در جاده‌های شمال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهارکرد: با فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه ۷ بهمن تا اواخر وقت جمعه ۸ بهمن ماه امسال در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد بارندگی،کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات نیز شاهد بارش متناوب برف همراه با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان مازندران را فرامی‌گیرد، افزود: آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ، مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به این سامانه سرد و بارشی توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، خودداری از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف انرژی است.

این مسوول با اعلام اینکه از اواخر روز جمعه آسمان مازندران با کاهش ناپایداری پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: روزهای شنبه ۹ تا سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه امسال شاهد آسمانی نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دمای روزانه خواهیم بود.

رضوی با اشاره به اینکه در این مدت شب‏‌ها کماکان سرد خواهد بود، گفت: دریای مازندران در این مدت به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول