اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: تهدیدهای توخالی، از مسئولیت انگلیس در نقض برجام نمی‌کاهد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه گزاره‌های نخ‌نما شده‌ و تهدیدهای توخالی، از مسئولیت حقوقی و اخلاقی این کشور در نقض برجام نمی‌کاهد، به طرف‌های مقابل توصیه کرد توان خود را به کار گیرند که این آخرین بخت در پای میز مذاکرات از دست نرود.

خطیب‌زاده: تهدیدهای توخالی، از مسئولیت انگلیس در نقض برجام نمی‌کاهد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (چهارشنبه) در پاسخ به اظهارات روز گذشته «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اینکه ایران مسئول به بن بست کشیدن احتمالی مذاکرات در وین بوده و در این صورت همه گزینه‌ها روی میز است، اعلام کرد: این اظهارات غیر مسئولانه و بی‌مبنا برگ دیگری از بازی توخالی انگلیس و برخی کشورهای غربی برای مقصر نمایی و پوشاندن سال‌ها بی‌عملی و همراهی با تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ایالات متحده است.

خطیب‌زاده تاکید کرد: استفاده از اینگونه گزاره‌های نخ‌نما شده‌ و تهدیدهای توخالی، از مسئولیت حقوقی و اخلاقی این کشور در نقض برجام نمی‌کاهد و البته هیچگونه خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق با کیفیت، پایدار و قابل اتکا، به نحوی که منافع مردم ایران را تامین کند، ایجاد نمی‌کند. 

*  آخرین بخت در پای میز مذاکرات از دست نرود

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: همانگونه که بارها گفته شده، تنها صبر راهبردی ایران بوده که شرایط را برای انجام مذاکرات در این مرحله مهیا کرده است. اما روشن است این پنجره تا ابد باز نمی‌ماند و ضروری است طرف‌های مقابل به جای بازی تکراری مقصر نمایی و به کارگیری ادبیات‌های ملال آور که خودشان بهتر از هر کس دیگری می‌دانند تا چه حد بی پشتوانه است، تمام توان و همت خود را به کار گیرند که این آخرین بخت در پای میز مذاکرات از دست نرود.

به گزارش فارس، در حالی که دور هشتم مذاکرات وین در جریان است، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (سه شنبه) در اظهاراتی در پارلمان این کشور عنوان کرد که پیشرفت در مذاکرات به اندازه کافی سریع نبوده است.

وی گفت: این مذاکرات فوری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود. ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد توافقی را نهایی کند یا مسئول فروپاشی برجام باشد و اگر برجام فرو بپاشد، همه گزینه‌ها روی میز است. (اینجا بخوانید) 

گفتنی است وزیر خارجه انگلیس در حالی از بن بست سخن می‌گوید که «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی اخیراً در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: گفت‌وگوها در مسیر درستی قرار گرفته و بن بست لاینحلی نداریم. تصمیمات خاص سیاسی باید اتخاذ شود که این تصمیمات خاص سیاسی نیازمند تصمیمات در پایتخت‌های کشورهاست و منتظریم این تصمیمات گرفته شود.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: عدم رسیدن به یک توافق، برای هیچ طرفی جذابیت نخواهد داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول