اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۹۰ درصد دانش‌آموزان تویسرکان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند/ واکسن‌نزده‌ها باید تست منفی ارائه دهند

سرپرست فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی تویسرکان 90 درصد دز اول و 75 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا دانش‌آموزانی که واکسیناسیون نشدند باید تست منفی کرونا را به مدرسه ارائه دهند.

۹۰ درصد دانش‌آموزان تویسرکان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند/ واکسن‌نزده‌ها باید تست منفی ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین افشاری ظهر امروز در کارگروه بهداشت و سلامت این شهرستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ سال آرایش جامعه به سمت و سوی کنترل جمعیت بوده است اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و تاکیدات مکرر رهبر انقلاب، قانون جامع تحت عنوان جوان‌سازی جمعیت و حمایت از خانواده تدوین، تصویب و به مرحله اجرایی رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جمعیت کشوری در ذیل قانون جوان‌سازی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: ستاد جمعیت تویسرکان نیز به زودی براساس مصوبه این جلسه فعال می‌شود؛ در همین راستا اساتید و نخبگان علوم اجتماعی، روانشناسی و جامعه‌شناسی دارای انگیزه و با ظرفیت‌های ذهنی بزرگ به ستاد جمعیت شهرستانی دعوت شوند.

سرپرست فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده این موضوع که «اشتغال ارتباط مستقیمی با افزایش فرزندآوری دارد» درست نیست؛ نکته جالب اینجاست که متخصصان، اساتید و افراد دارای درآمد بالا متاسفانه دارای فرزند کمتر هستند و یا اصلا فرزندی ندارند و بخشی از این طیف هم ازدواج نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی که بخش زیادی از آن می‌تواند فرهنگی باشد در کاهش فرزندآوری دخیل است گفت: یک زمان فرزند زیاد و یک زمان هم فرزند کم برای جامعه افتخار بود، بنابراین این تغییر ذائقه فرهنگی وجود دارد؛ اما خوشبختانه قانون جوان‌سازی جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

افشاری با اشاره به تاکید ستاد ملی کرونا بر آموزش حضوری همزمان با آغاز ترم جدید ادامه داد: با حرکت جهادی دولت سیزدهم و همت دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت و درمان تعداد فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در کشور به کمتر از ۳۰ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در شهرستان تویسرکان نیز طی یک ماهه گذشته هیچ فوتی کرونا نداشتیم، زحمات کادر درمان و همه فعالان این عرصه را قابل تقدیر دانست و گفت: این آمار نشان می‌دهد که طرح واکسیناسیون عملی‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به ویژه مرگ و میر است.

فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: تاکنون ۹۴.۲ درصد از جمعیت تحت پوشش دز اول واکسیناسیون، ۸۱ درصد دز دوم و ۲۴ درصد دز سوم واکسن کرونا را در شهرستان تویسرکان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال که برای ما مهم است ۹۰ درصد دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند تاکید کرد: تلاش شود با اقناع دانش‌آموزانی که تاکنون دز اول و دوم را دریافت نکردند، واکسیناسیون شوند؛ طبق مصوبه ستاد ملی کرونا دانش‌آموزانی که واکسیناسیون نشدند باید تست منفی کرونا را به مدرسه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خطر مرگ و میر افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکردند،بالاست، اهتمام رسانه‌ها و گروه‌های مرجع به منظور فرهنگ‌سازی در امر واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه در شهرستان را خواستار شد و عنوان کرد: خوشبختانه واکسن مورد نیاز تامین شده و در شهرستان موجد است.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول