اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ثبت روزانه ۱۵۰ هزار تردد در اتوبان شهید کسایی

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی‌، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ هزار تردد خودرو اعم از سواری، سبک، سنگین، شخصی و عمومی در آزادراه‌ کسایی صورت می‌گیرد.

ثبت روزانه ۱۵۰ هزار تردد در اتوبان شهید کسایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آزادراه شهید کسایی یا کنارگذر جنوبی تبریز یک آزادراه به طول ۱۹ کیلومتر در جنوب شهر تبریز است که در امتداد مرز جنوبی این شهر، جنوب شرقی تبریز را به جنوب غربی آن متصل می‌کند. این آزادراه، در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.

این آزادراه که زمانی با کارکرد جاده‌ای برون‌شهری برای تبریز محسوب می‌شد، امروزه با گسترش شهر تبریز و ایجاد رمپ‌های غیرمجاز متعدد برای آن در واقعه به جاده‌ای درون‌شهری تبدیل شده در حالی که عنوان جاده برون‌شهری خود را نیز یدک می‌کشد، این یعنی افزایش تردد بیشتر از توان این معبر و با توجه به موارد یاد شده اکنون بزرگراه شهید کسایی رسیدگی و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ هزار تردد اعم از سواری، سبک، سنگین، شخصی و عمومی در آزادراه‌ کسایی صورت می‌گیرد.

رضا کریمی‌نژاد افزود: این رقم سال گذشته معادل ۱۲۵ هزار تردد در طول ۲۴ ساعت بود که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی، درباره کارکرد این ترددها تاکید کرد: هم اکنون ۸۶ درصد کل ترددها یعنی رقمی معادل ۱۳۰ هزار مورد از ترددهای روزانه مربوط به حمل و نقل درون‌شهری است که از طریق این راه برون‌شهری و آزاد راه صورت می‌گیرد.

کریمی‌نژاد  تردد تنها ۱۴ درصد روزانه را مربوط به وظیفه اصلی و کاربرد اولیه اتوبان شهید کسایی اعلام کرد و گفت: معنی این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که تنها ۱۴ درصد از ترددهای اتوبان شهید کسایی مربوط به حمل و نقل برون شهری و برای رسیدن به جاده‌های بین شهری می‌شود.

وی افزود: اتوبان شهید کسایی دیگر ظرفیت و گنجایش پذیرش هیچ نوع ترددی را ندارد و باید فکری به حالش کرد.

به گفته کریمی‌نژاد  حتی هیچ راه حل و اقدامی نمی‌تواند مسکنی بر حال این گذرگاه پرتردد داشته باشد و باید فکر اساسی به حال اتوبان شهید کسایی کرد.

اما آنچه بیشتر از همه تردد در این جاده را برای شهروندان و رانندگان ناخوشایند، ناراضی‌کننده و حتی هزینه‌بر به دلیل تصادفات کرده، کیفیت ورودی‌های و خروجی‌های هست که بی‌محابا و به جرأت می‌توان گفت، با تصمیمات لحظه‌ای توسط شهرداری در آن ایجاد شده تا بار ترافیکی شهر تبریز به سمت آن هدایت شود.

این رمپ‌ها که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شود بالغ بر ۱۶ مورد بوده که هیچ کدام استانداردهای لازم را نداشته و همتی نیز برای اصلاح آنها وجود ندارد و در واقع این ورودی و خروجی‌ها در کنار آزادراه تازه افتتاح شده سهند- تبریز، روزانه خیل عظیمی از ترددها را به این مسیر هدایت می‌کند.

چند صباحی هست که صبح زود و در پایان روز  اتوبان شهید کسایی به جاده‌ای تبدیل می‌شود که تردد در آن قفل شده و رانندگان در ترافیک سنگین آن گرفتار هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول