اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نمایشگاه مجازی کتاب، دلشوره‌های خرید را از بین برد/ فقط 14 دقیقه وقت لازم است

دومین نمایشگاه مجازی کتاب، ششمین روز خود را سپری می‌کند و فقط 2 روز دیگر از آن باقی مانده است؛ اما مثل نمایشگاه‌های حضوری نیست که دلتان برای یک گشت و گذار چند ساعته و جا ماندن از قافله خرید شور بزند. فقط 14 دقیقه وقت بگذارید و تمام!

نمایشگاه مجازی کتاب، دلشوره‌های خرید را از بین برد/ فقط 14 دقیقه وقت لازم است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه مجازی کتاب، دومین دوره خود را در این روزهای سرد برگزار می‌کند، اما لازم نیست شال و کلاه کنید و بین هزاران نفر که در راهروهای پرتردد نمایشگاه، دنبال کتاب مورد علاقه خود می‌گردند، گرفتار و سرگردان شوید. دلتان شور ماشین‌تان را هم می‌زند که بدجا پارکش نکرده باشید که دزد یا پلیس، آن را با خود ببرند! آیا کتاب را پیدا کنید یا نکنید. بستگی به شانس‌تان دارد. ممکن است فروشنده در کمال فروتنی به شما بگوید: شرمنده! پیش پای شما آخرین نسخه‌اش را فروختم.


نمایشگاه کتاب تهران، همیشه همین‌قدر شلوغ بود

لم داده‌اید و همین‌طور که سایت نمایشگاه یا پایگاه خانه کتاب را در گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی نگاه می‌کنید، کتاب مورد علاقه‌تان را هم می‌خرید؛ بی‌دردسر و آن‌طور که آزاده نظربلند، معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌گوید فقط در ۱۴ دقیقه. این آمار البته حدود دو برابر بوده و سال قبل، میانگین معطلی و خرید کتاب در نمایشگاه اول، ۲۲ دقیقه بوده است.

خانم نظربلند این را هم اضافه کرده که: روان بودن سامانه خرید کتاب، افزودن امکانات مختلف برای جست وجو، تسهیل مراحل انتخاب، ثبت و خرید کتاب  و... متوسط زمان ورود به سایت و خرید کتاب را به ۱۴ دقیقه کاهش داده است.

و البته فکر گیر و گرفت‌های احتمالی را هم کرده‌اند که ۷۰ نفر را گوش بزنگ گذاشته‌اند پای شماره تلفن ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ که بین ساعات ۹ تا ۲۲ هر روز، هرکس کار و سوالی داشت و مشکلی برایش پیش آمده بود، گوشی را بردارند و محترمانه جوابش را بدهند. نکته مهم این‌که در کنار این ۷۰ اپراتور خوش‌اخلاق، نمایندگانی از شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، بانک عامل نمایشگاه، پست کتاب و ... هم حضور دارند تا اگر مشکلی پیشامد کرد و تماس‌گیرنده سوال تخصصی داشت، جوابش را بدهند و دست خالی ردش نکنند.

با لباس راحتی به ملاقات ۲۱۰۰ ناشر بروید!

شما کجا خواهید توانست روی ماه دو هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی را ببینید و بین حدود ۲۰۰ هزار عنوان کتاب، آن‌چه دلتان می‌خواهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخرید؟ حتماً باید ترافیک یا شلوغی مترو را تحمل می‌کردید و پول ناهار یا عصرانه را دولا پهنا حساب می‌کردید تا بتوانید کتاب بخرید. حالا اگر نمایشگاه از تهران بیرون رفته بود و باید به «شهر آفتاب» می‌رفتید که قشنگ، یک روز اسیر بودید. خسته و کوفته با یک بغل کتاب می‌رسیدید خانه و تا چند روز درد پا را تحمل می‌کردید.


سایت نمایشگاه مجازی کتاب طوری طراحی شده که شما را یاد همان شور و حال نمایشگاه حضوری در مصلای تهران بیندازد

نمایشگاه مجازی، هیچ کدام از این گرفتاری‌ها را ندارد و تازه، همان‌طور که می‌خواهید با لباس راحت منزل، لابه‌لای این همه کتاب بگردید، چند صفحه از کتاب را می‌خوانید تا با نثر و قلم نویسنده و فضای کلی کتاب، آشنا بشوید. قبلاً تا می‌آمدید کتاب را ورق بزنید، یک نفر چپ چپ نگاه می‌کرد که مبادا کتاب را از سکه بیندازید.

نمایشگاه مجازی، بیست و چهار ساعته است و درهایش را نمی‌بندند. بنابراین هر وقت از شبانه‌روز، حتی نصف شب‌ها عشق‌تان گرفت، می‌توانید بروید در سایت آن دور بزنید، کتاب انتخاب کنید و در سبد علاقه‌مندی‌ها یا خریدهایتان بگذارید. البته هر وقت پولش را بدهید، خرید شما کامل شده است. یک وقت فکر نکنید چون سبدتان را پر کتاب کرده‌اید، ناشر برای شما نگه می‌دارد. هر وقت دست کردید جیبتان و کتاب‌هایتان را با ۲۰ درصد تخفیف خریدید، برایتان پیامک می‌آید و از آن به بعد خواهید توانست خریدتان را ردگیری کنید و ببینید کجاست. 

شرکت پست، حاضر به یراق برای ارسال کتاب‌ها

کتاب را که از اینجا خریدید، دیگر با شرکت پست جمهوری اسلامی طرفید. البته نه ناشر و نه خانه کتاب و ادبیات از خود سلب مسؤولیت نمی‌کنند. آن ۷۰ نفری که گفتم خدمتتان، برای همین گوش به زنگ‌اند تا اگر مشکلی حادث شد، علتش را بررسی کنند، اما پست، بسته‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در اولویت ارسال قرار می‌دهد و به گفته حسین صفری، معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، «اولویت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رساندن هر چه سریع‌تر بسته‌های نمایشگاه است و برای این منظور نشان نمایشگاه مجازی کتاب تهران روی این بسته‌ها درج شده است.»


کتاب‌ها در بسته‌بندی‌های شیک و مجلسی به دست شما خواهند رسید!

همین آقای مسؤول می‌گوید که اگر ناشران، کتاب‌های خریداران را در بسته‌بندی بی‌کیفیت بپیچند و مثلاً لفاف کاهی استفاده کنند، پست پس می‌فرستد و می‌گوید که بسته‌بندی خوب‌تری انتخاب کن تا کتاب‌ها را ببرم. آقای صفری از ۲ استان اصفهان و آذربایجان غربی هم تعریف می‌کند و می‌گوید: این استان‌ها تا امروز در زمینه پست کتاب، عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند.

آقای صفری همین‌طور که تأکید می‌کند: کتاب‌ها باید با بسته‌بندی مناسب از سوی ناشران آماده و ارسال شوند، می‌گوید: مرسولاتی که استانداردهای بسته‌بندی در آن‌ها رعایت نشده باشد و ناشران از پاکت کاهی برای دسته‌بندی استفاده کنند، به ناشران عودت داده خواهد شد. در واقع همکاران ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و پست در مرکز مبادلات و مراکز تفکیک و تجزیه حضور داشته و بسته‌ها را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده بسته‌هایی با بسته‌بندی نامناسب، آنها را به ناشران عودت خواهند داد. این امر موجب می‌شود که مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تاخیر به دست مردم برسد؛ به نظر بهتر است ناشران در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

امروز که جمعه باشد، کارکنان پست، تعطیلی ندارند و همه مراکزشان برای ارسال کتاب‌های نمایشگاه مجازی فعال‌اند تا بسته‌های کتاب هرچه سریع‌تر به دست صاحبانشان برسد.


این آمار تا دیروز پنجشنبه به دست آمده و مسلماً هرچقدر به پایان نمایشگاه نزدیک شویم، آمارها صعودی خواهند بود. دست بجنبانید

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه شروع شد و تا پس فردا، یعنی دهم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. سال گذشته دو روز به نمایشگاه اضافه شد تا کسی از خرید کتاب، جا نماند. احتمالاً امسال هم اینطوری باشد، اما فعلا رئیس نمایشگاه که مدیرعامل خانه کتاب باشد، چیزی نگفته است.

علی‌الحساب، خریدتان را به روزها و ساعت‌های آخر موکول نکنید. امروز که جمعه هست و فرصت بیش‌تری دارید، وقت را از دست ندهید. اگر اطلاعات بیش‌تری هم درباره نمایشگاه لازم دارید یا می‌خواهید بدانید فرآیند خرید آن چطور و چگونه است، این ویدیو را ببینید. حتماً کارتان را راه می‌اندازد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول