اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رئیس‌جمهوربه مناطق حاشیه‌نشین رشت رفت/ تأکید به حل معضل فاضلاب در گیلان

رئیس‌جمهور به‌منظور رسیدگی به محلات حاشیه‌نشین رشت در سفر یک‌روزه خود به گیلان به محله سیاه اسطلخ رفته و پای درد و دل مردم آن منطقه نشست.

رئیس‌جمهوربه مناطق حاشیه‌نشین رشت رفت/ تأکید به حل معضل فاضلاب در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روز گذشته در آستانه سفر رئیس‌جمهور به گیلان خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان محله‌های حاشیه‌نشین رشت، چشم‌انتظار رئیس دولت مردمی کارکرده و در آن گزارش به معضل فاضلاب در آن مناطق پرداخت.

حال امروز رئیس‌جمهور در سفر خود به گیلان به یکی از این مناطق حاشیه‌نشین رشت به اسم سیاه اسطلخ رفته و با مردم آن مناطق به گفت‌وگو کرده و پای دردودل آنان نشست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با بیان اینکه محلات مسؤولان به وضعیت محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند، اظهار کرد: رشت یکی از کلان‌شهرهای مهم در کشور بوده و لایق ارائه بهترین خدمات است لذا باید مسؤولان به مشکلات محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند.

وی مهم‌ترین معضلات در مناطق حاشیه‌نشین رشت را مسئله فاضلاب دانست و گفت: متأسفانه اغلب این مناطق فاقد سیستم فاضلاب هستند و همین امر سبب شد تا بخشی از این فاضلاب وارد رودخانه زرجوب و گوهررود و سپس به اراضی کشاورزی ریخته شود و به این منظور حتماً در این سفر به این امر رسیدگی خواهد شد.

 

به گزارش فارس، کلان‌شهر رشت دارای محلات محروم و حاشیه‌ای بسیار زیادی مثل فخب، آج بیشه، آزاد و آسایش است که ساکنین آن از مشکلات عدیده‌ای مثل پسماند، زیست محیط و نبود جاده رنج‌برده و این موارد بعد از گذشت چندین سال کماکان ادامه‌دار است.

ولی بدون شک مهم و شاید بزرگ‌ترین دغدغه مردم مناطق حاشیه‌نشین شهر رشت مسئله فاضلاب است به‌طوری‌که ساکنان در این مناطق روزانه با آن دست‌به‌گریبان بوده و مسؤولان علیرغم قول‌های داده‌شده اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند.

نبود سیستم فاضلاب شهری در برخی از محلات حاشیه‌نشین رشت ازجمله فخب، آزاد، سیاه اسطلخ، وولکس، حاج بیشه، معلولین و غیره سبب شد تا تمام فاضلاب‌ها مانند فاضلاب بیمارستانی و شهری به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ریخته شده و سپس به اراضی کشاورزی وارد می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول