اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روز جهانی آموزش در بندرخمیر/ مهار زیستن در شهرهای تالابی به همزیستی با طبیعت وابسته است

اولین همایش روز جهانی آموزش و هفته فرهنگی شهرستان خمیر در شهرستان خمیر برگزار شد.

روز جهانی آموزش در بندرخمیر/ مهار زیستن در شهرهای تالابی به همزیستی با طبیعت وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، جواد محمودی شهردار بندر خمیر در همایش روز جهانی آموزش عنوان  کرد: هفته فرهنگی  خمیر برای بار اولین  با توجه به  ثبت  شهر یادگیرنده در حال  اجرا است. 

وی گفت:  یکی از ویژگی این هفته مشارکت مردمی است که از هفت  بهمن تا ۱۳ ادامه خواهد داشت .

 میر هاشم خواستار فرماندار خمیر در این همایش گفت: با مشارکت نهادهای مردمی در حوزه تالابی در کنار شهرهای برتر دنیا قرار داریم.

وی افزود: گردشگری و اشتغال دو ظرفیت بالقوه در حوزه تالاب است که مسیر مشخصی با تجارب سایر کشورها برای بومیان به ارمغان می آورد. 

میر هاشم خواستار با تشکر از مسئولان  استانی و شهرستانی بیان کرد : با اقدامات ارزنده گروه ها و سمن های محیط زیستی و مردمی شاهد برگزاری همایش در شهر خمیر هستیم.

 

در ادامه  فیروزی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان در همایش روز جهانی آموزش در بندرخمیر گفت: امروز داشتن منابع طبیعی و زیرزمینی و معدنی به تنهایی قابل اتکا نیست؛ آنچه ماندنی است علم و دانش است و علم و دانش بدست نمی آید مگر اینکه یادگیرندگی به عنوان یک اصل خود را نشان دهد.

امروزه یادگیری مهارت به عنوان اولویت در کشورهای پیشرفته در نظر گرفته شده است و یادگیرندگی باید همراه با عمل و اقدام باشد.
خوشحال هستم شهری به عنوان شهر تالابی بندرخمیر به جمع شهرهای یادگیرنده پیوسته است و برای فرزندان این شهر روزهای خوشی قابل تصور است.

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملّی یونسکو در ایران در همایش روز جهانی آموزش در بندرخمیر عنوان کرد: باعث افتخار است که در روز جهانی آموزش در شهر بندرخمیر هستم شهری که به همت جوانان و همچنین همدلی و مشارکتی که بین مردم و مدیران وجود داشته به شبکه شهرهای جهانی پیوسته است و یکی از جهان شهرهای ایرانی شناخته شده است.

در یکی دو سالی که شهر بندرخمیر در این عرصه فعالیت می کند تلاش های بسیار خوبی در عرصه آموزش شروع شده است.
شهرهایی که به شبکه شهرهای آموزش می پیوندند در حقیقت بهانه‌ای است برای اینکه تجربیات خود را به دنیا منتقل کنند و هم از تجربیات مفید دیگر کشورها استفاده کنند.

شهر بندرخمیر در آخرین اجلاس یکی از مدعوین جهانی بوده است و این نشان می دهد که فعالیت‌های شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

از سال گذشته تاکنون که فضای شهر، احساس می شود اراده ای برای ساخت و سازهای درست و مدیریت بهینه شهری  و همچنین آموزش جوانان در حوزه های مختلف دیده شده است. در گردشگری نیز بر این امر روز به روز افزوده شده است همه اینها بخشی از تلاش و همکاری همه این ظرفیت‌ها در این شهر است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول