اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشکیل ستادملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور از تشکیل کمیته ملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: مسئله احیای تالاب انزلی موردتوجه رئیس‌جمهور قرارگرفته و بر این اساس کمیته ملی احیای تالاب به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل‌شده است.

تشکیل ستادملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی سلاجقه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتفاقات رخ‌داده در خصوص تالاب انزلی بسیار تأسف‌آور است، اظهار کرد: تالاب بندر انزلی یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و اشتغال‌زا در کشور است ولی امروز شاهد اتفاقات و مناظر خوبی در تالاب انزلی نیستیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه تالاب انزلی در اکوسیستم طبیعی کشور گفت: این تالاب زیستگاه انواع پرندگان، ماهیان خزر و دیگر حیوانات است ولی در چند سال گذشته به دلیل سو مدیریت و عدم اجرای مصوبات رو به نابودی رفته است.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور یکی از دلایل نابودی تالاب انزلی را ورود فاضلاب شهری و صنعتی دانست و بیان کرد: گیاه سنبل آبی و فاضلاب‌های شهری و صنعتی ازجمله مهم‌ترین عوامل نابودی تالاب انزلی است که باید به آن توجه شود.

سلاجقه از تشکیل کمیته ملی احیای تالاب انزلی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: مسئله احیای تالاب انزلی موردتوجه رئیس‌جمهور قرارگرفته و بر این اساس کمیته ملی احیای تالاب به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل و تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی مکلف به اجرای قانون در راستای احیای تالاب انزلی هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید به وظیفه خود در خصوص احیای تالاب انزلی عمل کند، تصریح کرد: شهرداری دو شهرستان بندرانزلی و رشت باید به مسئله پسماند و زباله ورود کرده و به احیای تالاب انزلی اهتمام بخشند.

به گفته رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، سازمان آب منطقه‌ای باید به وظیفه خود در خصوص ایجاد و تکمیل تصفیه‌خانه در دو شهرستان رشت و بندر انزلی عمل کند زیرا انجام این کار بسیاری از مشکلات گیلان را برطرف می‌کند.

سلاجقه با تأکید بر لزوم توجه آزادسازی سواحل در دریای خزر گفت: مردم باید از منابع خدادادی نهایت بهره را ببرند لذا بحث آزادی سازی سواحل و احیای تالاب انزلی در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول