اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جمهوری‌خواهان انتشار متن کامل تماس بایدن و زلنسکی را خواستار شدند

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا انتشار متن کامل تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با همتای اوکراینی را خواستار شدند.

جمهوری‌خواهان انتشار متن کامل تماس بایدن و زلنسکی را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، انتشار متن کامل گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او را خواستار شدند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، این تقاضا پس از آن مطرح شده که یک مقام ارشد اوکراینی به شبکه آمریکایی «سی‌اِن‌اِن» گفت، گفت‌وگوی تلفنی بایدن و زلنسکی «خوب پیش نرفت» و زلنسکی در این تماس به بایدن گفت که اوکراین با ارزیابی آمریکا موافق نیست و این باعث ایجاد وحشت می‌شود که بعداً می‌تواند مشکلات اقتصادی را برای اوکراین به همراه داشته باشد.

گفت‌وگو بین بایدن و زلنسکی چند روز پس از تصمیم آمریکا مبنی بر اینکه خانواده‌های پرسنل سفارت آمریکا در کی‌یف، آنجا را ترک کنند، انجام شد. روز چهارشنبه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه، یک گام فراتر رفت و از آمریکایی‌های مقیم اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

حساب توئیتری رسمی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در پیامی نوشت: «بایدن باید متن کامل گفت‌وگو را منتشر کند». همچنین در پیام‌های دیگر این حساب توئیتری، اظهارات دو سال قبل «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و شخص بایدن درباره انتشار متن کامل تماس «دونالد ترامپ» و زلنسکی منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۹، سیاستمداران حزب دموکرات اعلام کردند که ترامپ در مکالمه تلفنی خود با زلنسکی، وی را مجبور کرده که درباره فعالیت هولدینگ اوکراینی «بوریسما» تحقیق انجام دهد. یکی از اعضای هیئت مدیره این هولدینگ «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا بوده و ترامپ به دنبال کشف فساد مالی در این هولدینگ و استفاده از آن علیه بایدن در رقابت‌های انتخاباتی بود.

پس از این تماس، استیضاح ترامپ توسط دموکرات‌ها کلید خورد و با وجود تصویب استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، اما روند استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا تکمیل نشد و جمهوری‌خواهان سنا از استیضاح ترامپ حمایت نکردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول