اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت تأسیس بیمارستان جدید در آستانه‌اشرفیه

به گفته نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، آستانه‌اشرفیه نیازمند بیمارستان جدید و با امکانات به‌روز است که در این خصوص دستوراتی نیز توسط وزارت بهداشت داده‌شده است.

ضرورت تأسیس بیمارستان جدید در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم نجفی امشب در جلسه شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور با بیان اینکه پسماند و فاضلاب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گیلان است، اظهار کرد: ۱۱ شهرستان گیلان برای ایجاد کارخانه کلنگ زنی کرده‌اند که میزان پیشرفت برخی از آن‌ها بعد از گذشت چندین سال ۲۵ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان برنامه‌وبودجه مکلف شود تا وضعیت پسماند و فاضلاب گیلان را بررسی و در جلسه هیئت دولت نظر خود را اعلام کند، گفت: ما از دولت تقاضای تخصیص بودجه برای پسماند و فاضلاب را نداریم بلکه در همین استان طبق قانون تسهیلات و روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند با اختصاص آن اعتبارات وضعیت پسماند و فاضلاب استان را سامان داد و این پیشنهاد توسط مجمع نمایندگان گیلان به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در گیلان وجود دارد که ۳۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی برنج است، افزود: در استان کارخانه‌های زیادی وجود دارند که برخی به دلایلی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و اگر مشکلات در مسیر آن‌ها هموار شود علاوه بر فعالیت همه کارخانه‌های برنج و ایجاد اشتغال، میزان تولید برنج نیز افزایش می‌باید.

نجفی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر صیاد در گیلان فعالیت می‌کنند که در بدترین شرایط در حال کارند، گفت: در سال‌های گذشته قرار بود که برای بیمه این افراد قوانینی اجرا شود اما  هنوز هم این صیادان مشکل‌ دارند و نیاز است رئیس‌جمهور در این خصوص دستوراتی را به نفع صیادان صادر کند.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه در حال حاضر دارای یک زایشگاه است که به‌عنوان بیمارستان نیز استفاده می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت، آستانه‌اشرفیه نیازمند بیمارستان جدید و با امکانات به‌روز است که در این خصوص دستوراتی نیز توسط وزارت بهداشت داده‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول