اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وزیر جهاد کشاورزی: ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم استان خاویار به عنوان سرمایه در کشور است، گفت: برای این موضوع مهم ۵۰ میلیارد برای مزارع خاویاری در نظر گرفته شده که فعالین در عرصه بتوانند کارهای خود را ادامه داده تا با صادرات خاویار ارز نیز وارد کشور شود.

وزیر جهاد کشاورزی: ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مزارع خاویاری گیلان در نظر گرفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدجواد ساداتی نژاد امشب در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور در سالن ناجا با بیان اینکه ۴۸ درصد ظرفیت گیلان کشاورزی است، اظهار کرد: دومین غله پرمصرف کشور، برنج است و بیش از یک میلیون تن واردات برنج در هر سال داریم.

وی با بیان اینکه نیازمند زه کشی مزارع هستیم، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای زه کشی گیلان و ۵۲۰ میلیارد برای لوله‌گذاری و ایجاد پمپاژ و غیره در نظر گفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرکز فندق در کشور گیلان است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فندق و کیوی در نظر گرفته شده که توجه به این دو محصول می‌تواند باعث ارزآوری برای کشور نیز شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه خاویار یکی از موضوعات مهم استان به عنوان سرمایه در کشور است، بیان کرد: برای این موضوع مهم ۵۰ میلیارد برای مزارع خاویاری در نظر گرفته شده که فعالین در عرصه بتوانند کارهای خود را ادامه داده که علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم بومی این استان، با صادرات خاویار ارز نیز وارد کشور خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه برای نوسازی مزارع شالیکوبی ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گفته شده، افزود: از امروز توضیع هوشمند محصولات کشاورزی از طریق سامانه هوشمند با قیمت تنظیم بازار آغاز شده که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند با رقابت سالم محصولات خود را در معرض عموم قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان گیلان بخش گردشگری کشاورزی است، گفت: گیاهان و درختان زینتی از ظرفیت‌های گیلان است و در سال گذشته دو هزار کانتینر صادرات شد ولی در سال جاری به ۲۰۰ کانتینر کاهش یافت که به دلیل مشکلات ارزی و پولی بود و برای این موضوع نیز تصمیماتی باید اتخاذ شود تا از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده گردد.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر زارعت چوب بیان کرد: بخش زیادی از کارخانه‌های‌ ام دی اف در گیلان است و بحث زارعت چوب نیز می‌تواند برای تأمین چوب کمک خوبی باشد و برای مردم فعال در این عرصه نیز می‌تواند سودآوری داشته باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول