اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دامن‌زدن ژنرال آمریکایی به سیاست روس‌هراسی با توصیف حمله احتمالی به اوکراین

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با تکرار ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، مدعی شد عواقب جنگ برای اوکراین وحشتناک خواهد بود و تلفات قابل‌توجهی به این کشور تحمیل می‌کند.

دامن‌زدن ژنرال آمریکایی به سیاست روس‌هراسی با توصیف حمله احتمالی به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و ترویج سیاست روس‌هراسی، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به توصیف هولناکی از این جنگ احتمالی پرداخت.

میلی شامگاه جمعه طی نشست خبری در پنتاگون، مدعی شد اگر روسیه نیروهایی را که در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری کرده است برای حمله به همسایه خود فعال کند، نتیجه «وحشتناک» خواهد بود و منجر به تلفات قابل توجهی خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ضمن اشاره به انواع نیروهایی که روسیه در مرز اوکراین انباشته است، گفت: «همه این نیروهایی که در کنار هم قرار گرفته‌اند اگر بر سر اوکراین خراب شوند، بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود و منجر به میزان چشمگیری از تلفات نیروهای نظامی خواهد شد».

این ژنرال ارشد آمریکایی مدعی شد: «می‌توانید تصور کنید که در مناطق متراکم شهری، در کنار جاده‌ها و غیره، [این تهاجم] چه شکلی می‌تواند داشته باشد. وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز که در این نشست خبری حاضر بود، گفت اگرچه واشنگتن معتقد نیست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیمی برای حمله به اوکراین گرفته باشد، اما او اکنون توانایی نظامی برای انجام این کار را دارد.

به نوشته رویترز، آستین اظهار داشت: «[پوتین] گزینه‌های متعددی از جمله تصرف شهرها و مناطق مهم، همچنین اقدامات قهری و اقدامات سیاسی تحریک‌آمیز مانند به رسمیت شناختن سرزمین‌های جداشده در دسترس را دارد».

وی همچنین با اشاره به ارسال تجهیزات ضدزره جدید توسط واشنگتن برای کی‌یف، افزود که آمریکا متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از خود است.

پیش از این، نشریه «اشپیگل» نوشت که سفیر آمریکا در برلین طی نامه‌ای محرمانه به وزارت خارجه آلمان، نوشته واشنگتن به‌دلیل عدم همکاری مناسب برلین در خصوص اوکراین، این کشور را یک «شریک غیرقابل اعتماد» می‌داند. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول