اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آبگیری ۱۰۰ درصدی تالاب جازموریان بی‌سابقه است/انبار علوفه طبیعی و بهار دل‌انگیز در انتظار منطقه

مدیرکل محیط زیست استان کرمان از آبگیری ۱۰۰ درصدی تالاب جازموریان خبر داد و گفت: آبگیری تالاب جازموریان در روزهای اخیر طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و بهار دل‌انگیزی را برای منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.

آبگیری ۱۰۰ درصدی تالاب جازموریان بی‌سابقه است/انبار علوفه طبیعی و بهار دل‌انگیز در انتظار منطقه

مرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از آبگیری ۱۰۰ درصدی تالاب جازموریان خبر داد و اظهار کرد: این خبر خوشی‌ست که تالاب جازموریان ۱۰۰ درصد آبگیری شده است و طی هفته‌های آینده که سیلاب نشست می‌کند، می‌توان اظهارنظر دقیق‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آبگیری تالاب جازموریان تاثیرگذاری بسیاری بر ریزگردها دارد، گفت: در بهار و تابستان با توفان شن و ریزگردها مواجه هستیم و این در شرایطی‌ است که با آبگیری تالاب جازموریان و رویش گیاهان شاهد کاهش ریزگردها و توفان شن در منطقه خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان از تاثیرات اکولوژیکی آبگیری تالاب جازموریان هم سخن به میان آورد و ادامه داد: آبگیری تالاب اثرات مهمی بر دامپروری منطقه دارد زیرا انبار علوفه طبیعی ایجاد می‌شود.

شاکری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا نیازی هست مردم و مسؤولان در زمان آبگیری تالاب جازموریان اقدامی را انجام دهند که به نفع دریاچه باشد، تصریح کرد: بهتر است هیچ کاری انجام نشود و این قشنگ‌تر است زیرا تالاب راه خودش را پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: آبگیری تالاب جازموریان در روزهای اخیر طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و حتی در سال ۹۸ که بارندگی‌های خوبی داشتیم، اما ۸۰ درصد این تالاب آبگیری شد و بهار دل‌انگیزی را برای منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول