اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

عزاداری مشهدی‌ها برای ام‌کلثوم و یادبود اولین شهید مدافع حرم سرجدای فاطمیون

مراسم عزاداری وفات حضرت ام‌کلثوم(س) و بزرگداشت سالگرد شهادت اولین شهید سرجدا رضا اسماعیلی فردا در مشهد به همت هیأت روضةالحسین(ع) برگزار می‌شود.

عزاداری مشهدی‌ها برای ام‌کلثوم و یادبود اولین شهید مدافع حرم سرجدای فاطمیون

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری وفات حضرت ام‌کلثوم(س) و بزرگداشت سالگرد شهادت اولین شهید سرجدا رضا اسماعیلی فردا در مشهد برگزار می‌شود.

در این مراسم کاظم افخمین مناجات‌خوانی، حجت‌الاسلام علی پرنیان پیش‌منبرخوانی، سید اسماعیل حاتمی سخنرانی و احمد واعظی و محمود باباخانی مرثیه‌خوانی خواهند کرد.

این مراسم فردا یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد رانندگان واقع در فلکه آب، امام رضا ۹ برگزار خواهد شد.

اُمّ کُلثوم کبری، دختر امام علی چهارمین فرزند امام علی(ع) و فاطمه زهرا (س) پس از امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و زینب کبری (س) است. برخی وی را از بانوان حاضر در واقعه کربلا می‌شمرند که سخنان و خطبه‌های او در برخی منابع آمده است. درباره نحوه وفات او هم آمده است که‌ام کلثوم و فرزندش زید بر اثر بیماری یا خورانیدن سم به آنان از دنیا رفته‌اند. روایت است که‌ام کلثوم خواهر امام حسین(ع) در شام (سوریه) متوفی شد.

ماجرای شهادت اولین شهید فاطمیون که توسط داعشی‌ها سربریده شد

رضا اسماعیلی، جوان افغانستانی بود که با تشکیل تیپ فاطمیون به صف مدافعان حرم حضرت زینب (س) پیوست و در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به شهادت رسید. او یک جوان افغانستانی ساکن مشهد بود. یک جوان ورزشکار و نائب‌قهرمان وزن ۵۵کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی بود. حدودً ۱۹ سال داشت و در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل بود. رضا در نبرد با تکفیری‌ها نمونه نداشت، بسیاری از دشمنان را به جهنم فرستاده بود.

در نبرد آزادسازی شهرک شیعه‌نشین زمانیه، بسیار شجاعانه جنگید و بعد هم اسیر دست پیروان یزید شد. هنوز ساعتی از اسارت رضا اسماعیلی نگذشته بود که در شبکه‌های مجازی تصاویر او پخش شد. سر بریده‌ رضا بر دستان آن‌ها می‌چرخید. دوستانش عملیات را ادامه دادند و شهرک آزاد شد و پیکر رضا به دست آمد، اما سربریده‌اش نه. رضا اسماعیلی در بهمن ماه ۹۲ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول