اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نصیرایی: مجلس حامی فیلم‌های ایرانی-اسلامی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که مجلس حامی فیلم‌هایی خواهد بود که با موضوعات ایرانی-اسلامی تولید شوند.

نصیرایی: مجلس حامی فیلم‌های ایرانی-اسلامی است

حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: صحبت‌هایی در کمیسیون فرهنگی مجلس شکل گرفت و قرار شده است که اعضای این کمیسیون آثار جشنواره فیلم فجر را ببینند و نظرات خود را اعلام کنند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال فیلمسازان جوان و با استعدادی وارد جشنواره فیلم فجر شده‌اند؛ اما ما همچنان نگران محتوایی که برخی از فیلم‌های جشنواره دارند، هستیم.  

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: سینما، تئاتر و به طور کل هنر کشورمان باید پیام انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کند و در طراز انقلاب پیش برود؛ اما متأسفانه آنچنانی که باید نتوانسته در این راستا حرکت کند. فیلم‌ها و سریال‌های ما هر زمان که به سمت این موضوعات حرکت کرده‌اند، موفق بوده‌اند، مثال آن هم فیلم ملک سلیمان و سریال‌هایی چون یوسف پیامبر و مختار نامه است. 

نصیرایی درباره جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق دغدغه‌هایی که در دوره جدید شکل گرفت، جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی با مدیران سینما و تلویزیون گذاشته شد تا نقاط ضعف و قوت سینما و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گیرد و در جهت تقویت یا حل مشکل آن گام برداشته شود. 

وی ادامه داد: در همین راستا خوشبختانه بودجه قابل توجهی در سال 1401 برای سینما و تلویزیون در نظر گرفته شد تا این بودجه صرف تولید سریال‌های الف ویژه و فیلم‌های سینمایی با کیفیت شود. همچنین ما در کمیسیون فرهنگی با بخش خصوصی نیز جلساتی داشتیم و از آن‌ها در خواست کردیم تا به تولید آثاری در جهت ارزش‌های انقلاب اسلامی، بپردازند. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی حامی فیلم‌هایی خواهیم بود که با موضوعات ایرانی-اسلامی تولید می‌شوند. به نظرم با توجه به حرکت سینما ایران در مسیر جدید، شاهد روزهای خوبی در این حوزه خواهیم بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول