اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابتلای ۶۳ نفر در همدان به امیکرون

استاندار همدان با بیان اینکه از مجموع نمونه‌گیری‌ها در استان، ۶۳ نفر امیکرون بوده که یک‌نفر از آن‌ها بستری شده و ۶۲ نفر نیز سرپایی مرخص شدند گفت: استان همدان در ۱۵ روز گذشته، فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته است.

ابتلای ۶۳ نفر در همدان به امیکرون

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور رئیس جمهور، اعضای اصلی ستاد ملی کرونا و استانداران سراسر کشور برگزار شد، در ارتباط مستقیم و تصویری با رئیس جمهور، ضمن گزارشی از آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته، شهرستان‌های استان همدان به‌ جز بهار و اسدآباد، به سرعت از وضعیت آبی به زرد تغییر وضعیت داشتند.

وی با بیان اینکه آمار مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کووید در ۲۴ساعت گذشته، تقریباً دو برابر افزایش داشته و به ۴۰۲ نفر رسیده است گفت: تعداد بیماران بستری مشکوک و قطعی در بخش عادی و ویژه دو برابر و به ۶۱ نفر رسیده است. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در  بیمارستان‌های استان ۲۴۴ نفر‌ هستند که از این تعداد، ۲۴ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند اظهار کرد: استان همدان در ۱۵ روز گذشته،  فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته است.

وی با بیان اینکه در استان، افراد بالای ۱۲ سال، ۹۲ درصد‌ نوبت اول، ۸۰/۱ درصد نوبت دوم و ۲۴/۱ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند بیان کرد: مجموعاً ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه از نظر رعایت پروتکل‌ها در استان، میزان استفاده از ماسک بیش از ۶۵ درصد، بهداشت و حفاظت فردی ۷۶ درصد و ۶۶ درصد نیز از تهویه مناسب استفاده می‌کنند افزود: در مدارس استان ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه تهویه هوا تهیه شده که تاکنون ۸ هزار و ۴۰۰ عدد از آنها نصب و راه‌اندازی و یک‌هزار دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه از مجموع نمونه‌گیری‌های استان، ۶۳ نفر مبتلا به امیکرون بوده که یک نفر بستری و ۶۲ نفر سرپایی مرخص شده‌اند گفت: اقدامات لازم در راستای بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی برای اقناع‌سازی انجام شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ظرفیت رسانه‌های محلی، فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت و حوزه‌های علمیه نیز نهایت استفاده شده است افزود: ۸۰ نفر کادر رسمی سپاه که دوره پرستاری را دیده‌بودند در طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ نفر بسیجیان آموزش‌دیده نیز، در طرح شهید سلیمانی فعال هستند گفت: بیش از ۱۹۵ نفر بازرس فعال در سطح استان مشغول فعالیت در استان هستند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول